7,04 mld zł przychodu, 2,41 mld zł zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA), 2,44 mld zł skorygowanej EBITDA, prawie 1,5 mld zł zysku operacyjnego i 867 mln zł zysku netto wykazała grupa Play Communications, do której należy sieci komórkowa Play w 2019 roku. Dane te są wyższe niż w 2018 roku i zbieżne z prognozowanymi przez zarząd.
CZYTAJ TAKŻE: Wyniki Playa w II kwartale 2019 r.: prognozy w górę
Cyfryzacja pomaga zyskom
Podniesiona dwa razy prognoza Playa na miniony rok przewidywała ostatecznie, że przychody urosną o około 2,5 proc. (urosły o 2,9 proc.), skorygowana EBITDA przekroczy 2,4 mld zł, nakłady inwestycyjne zmieszczą się w kwocie 850 mln zł (wyniosły 848 mln zł), a wolne przepływy gotówkowe przekroczą 900 mln zł (wyniosły 929 mln zł). Potwierdzono też, że 40-50 proc. gotówki przeznaczone zostanie na dywidendę.
Zyski rosły szybciej niż przychody za sprawą oszczędności na roamingu krajowym, cyfryzacji procedur sprzedaży usług i obsługi klienta. Ponownie nieco zmalała natomiast liczba tradycyjnych sklepów Playa: w końcu grudnia było ich 764, podczas gdy we wrześniu 770.
CZYTAJ TAKŻE: Ubywa sklepów operatorów komórkowych. Ma w tym udział AI