Aktualizacja: 11.05.2025 11:23 Publikacja: 13.01.2012 07:00
Foto: ROL
Według danych zebranych przez analityków firm Gartner i IDC w ostatnim kwartale 2011 roku globalna sprzedaż pecetów była o 0,2 proc. – 1,4 proc niższa niż w analogicznym okresie 2010 roku. Potwierdza się teza o tym, że wkraczamy w erę post-PC, głoszona przez specjalistów branży nowych technologii.
Stwierdzenie jest nieco na wyrost, choć faktem jest, iż światowy kryzys oraz lawinowo rosnąca sprzedaż smartfonów i tabletów podgryzają popyt na komputery. W czwartym kwartale ubiegłego roku sprzedano ich odpowiednio 147 mln i 28 mln. Pecetów rozeszło się w tym czasie 92-93 mln. W Stanach Zjednoczonych, które są globalnym liderem tej branży, w 2011 roku, po raz pierwszy od dekady, komputery PC kupiło aż o 5 proc. mniej osób niż w poprzednim roku. Podobne tendencje widać i w Polsce.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas