Klientów IPTV przybywa głównie w Azji

Za sześć lat abonentów usługi IPTV będzie na świecie już 191 milionów – przewiduje firma Research and Markets.

Publikacja: 11.09.2014 08:00

Choć płatna telewizja wytraca tempo przyłączeń nowych abonentów, bo jej rynek się nasyca, według analityków Research and Markets światowe wpływy z abonamentów płaconych za IPTV, które na koniec 2013 roku wynosiły 16 mld dol., w 2020 roku przekroczą 26,2 mld dol. Bardzo podobnie wypadają prognozy Digital TV Research – jej analitycy szacują, że przychody operatorów IPTV wzrosną między 2013 i 2020 rokiem o 63 proc. do 26,1 mld dol.

Najliczniejszymi abonentami IPTV są i pozostaną Chińczycy: za sześć lat branża IPTV będzie tam dostarczać usługi telewizyjne do 77 mln domów, czyli do 40 proc. wszystkich swoich klientów. Finansowo liderem przychodów z tego rodzaju telewizji pozostaną jednak Stany Zjednoczone. W 2020 r. przyniosą ponad jedną trzecią wszystkich światowych wpływów branży (za nimi uplasują się Chiny). Ekspansję Chin podkreślali także analitycy PwC w corocznym raporcie tej firmy opisującym rynek mediów i rozrywki. Według ich szacunków z 82,5 mln klientów IPTV na koniec tego roku zrobi się ich w 2018 roku już 123,6 mln. – Jej sukces ogranicza się do kilku rynków. Chiny są jednym z krajów, które robią na tym polu znaczny postęp, co czyni z tego kraju lidera tej technologii: 31 proc. wszystkich gospodarstw korzystających z IPTV na świecie to gospodarstwa chińskie – podawało PwC.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem