Aktualizacja: 11.05.2025 03:55 Publikacja: 11.09.2014 08:00
Choć płatna telewizja wytraca tempo przyłączeń nowych abonentów, bo jej rynek się nasyca, według analityków Research and Markets światowe wpływy z abonamentów płaconych za IPTV, które na koniec 2013 roku wynosiły 16 mld dol., w 2020 roku przekroczą 26,2 mld dol. Bardzo podobnie wypadają prognozy Digital TV Research – jej analitycy szacują, że przychody operatorów IPTV wzrosną między 2013 i 2020 rokiem o 63 proc. do 26,1 mld dol.
Najliczniejszymi abonentami IPTV są i pozostaną Chińczycy: za sześć lat branża IPTV będzie tam dostarczać usługi telewizyjne do 77 mln domów, czyli do 40 proc. wszystkich swoich klientów. Finansowo liderem przychodów z tego rodzaju telewizji pozostaną jednak Stany Zjednoczone. W 2020 r. przyniosą ponad jedną trzecią wszystkich światowych wpływów branży (za nimi uplasują się Chiny). Ekspansję Chin podkreślali także analitycy PwC w corocznym raporcie tej firmy opisującym rynek mediów i rozrywki. Według ich szacunków z 82,5 mln klientów IPTV na koniec tego roku zrobi się ich w 2018 roku już 123,6 mln. – Jej sukces ogranicza się do kilku rynków. Chiny są jednym z krajów, które robią na tym polu znaczny postęp, co czyni z tego kraju lidera tej technologii: 31 proc. wszystkich gospodarstw korzystających z IPTV na świecie to gospodarstwa chińskie – podawało PwC.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas