Reklama
Rozwiń

Stanowisko Polkomtela w przetargu 1800: połączyć z 800; karać za 2100

Złożone na ręce prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej 29 czerwca stanowisko Polkomtela, operatora sieci Plus potwierdza tezę, że duzi operatorzy mogą dążyć do przesunięcia przetargu na 2013 rok.

Publikacja: 06.07.2012 09:21

Jak poinformował nas Polkomtel, do najważniejszych uwag formalno-prawnych i technicznych zawartych w stanowisku należy ta mówiąca, że:„ Nie jest właściwe prowadzanie jedynie przetargu na rezerwacje częstotliwości w paśmie 1800 MHz, natomiast zasadnym jest zorganizowanie jednego przetargu na wszystkie częstotliwości, które są lub w najbliższym czasie będą uwolnione, tj. pasma 800, 1800, 2600 MHz”.

Jak piszą przedstawiciele sieci Plus, „bez znajomości dostępności i warunków wykorzystywania tych odrębnych częstotliwości, uczestnikom przetargu na widmo z zakresu 1800 MHz trudno planować rozwój swojej działalności, np. w ramach technologii LTE-A w oparciu o ewentualne przyszłe składanie bloków z różnych pasm. Łączny przetarg, obejmujący częstotliwości z zakresów 800, 1800 i 2600 MHz, stworzy także możliwość wejścia na rynek dodatkowego gracza. Wspólny przetarg to również potencjalnie większy zysk dla budżetu państwa, a przykładem sukcesu przetargu, w którym prowadzono jednocześnie aukcję na częstotliwości z różnych pasm są Niemcy”.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama