Umowy door-to-door pod specjalnym rygorem

Niewręczanie formularza odstąpienia od umowy oraz żądanie zwrotu ulgi od osoby rozwiązującej umowę przed rozpoczęciem świadczenia usług – to przykłady praktyk firm, które kwestionuje urząd antymonopolowy. Sprawa dotyczy dwóch firm działających w branży telekomunikacyjnej, które oferują dostęp do takich usług, zawierając z konsumentami m.in. umowy poza lokalem przedsiębiorcy

Publikacja: 16.10.2012 12:02

Umowy door-to-door pod specjalnym rygorem

Foto: ROL

Postępowanie mające wyjaśnić, czy firmy naruszyły prawo ochrony konkurencji i konsumentów, prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zostało ono wszczęte we wrześniu tego roku. Zarzuty, jakie tutaj się pojawiły, dotyczą m.in. zaniechania obowiązku doręczenia wzoru odstąpienia od umowy oraz żądania zwrotu ulgi od osoby rozwiązującej umowę przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Co jest ich podstawą?

Kontrakt poza lokalem…

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku