Reklama

Umowy door-to-door pod specjalnym rygorem

Niewręczanie formularza odstąpienia od umowy oraz żądanie zwrotu ulgi od osoby rozwiązującej umowę przed rozpoczęciem świadczenia usług – to przykłady praktyk firm, które kwestionuje urząd antymonopolowy. Sprawa dotyczy dwóch firm działających w branży telekomunikacyjnej, które oferują dostęp do takich usług, zawierając z konsumentami m.in. umowy poza lokalem przedsiębiorcy

Publikacja: 16.10.2012 12:02

Umowy door-to-door pod specjalnym rygorem

Foto: ROL

Postępowanie mające wyjaśnić, czy firmy naruszyły prawo ochrony konkurencji i konsumentów, prowadzi Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zostało ono wszczęte we wrześniu tego roku. Zarzuty, jakie tutaj się pojawiły, dotyczą m.in. zaniechania obowiązku doręczenia wzoru odstąpienia od umowy oraz żądania zwrotu ulgi od osoby rozwiązującej umowę przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Co jest ich podstawą?

Kontrakt poza lokalem…

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Reklama
Reklama