Reklama

Druga dywidenda dla telekomów, czy nadawców?

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji optuje za kolejnymi multipleksami dla „tradycyjnej” telewizji z nadzieją, że uda się ściągnąć na nie wielkich graczy zagranicznych; polscy nadawcy wolą status quo

Publikacja: 13.04.2012 01:11

Klamka w sprawie tego czy kolejne multipleksy telewizyjne (MUX IV i V) zostaną oddane do zagospodarowania nadawcom telewizyjnym w podobny sposób, jak MUX 1, czy też zostaną przeznaczone na szerokopasmowe usługi telekomunikacyjne nie zapadła. Wciąż żywy jest jednak pomysł przyznania dwóch kolejnych multipleksów DVB-T nadawcom telewizyjnym.

Zdaniem Witolda Grabosia z Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, dopiero dalsze rozwijanie oferty naziemnej telewizji cyfrowej umożliwi otwarcie jej na nowych graczy na polskim rynku telewizyjnym. – Jeśli skończymy cyfryzację telewizji na trzecim multipleksie, zamkniemy rynek. Sprzyjanie pomysłowi tzw. drugiej dywidendy nie wspiera procesu cyfryzacji tego medium. Wyłączenie kolejnych multipleksów, jako przeznaczonych dla rynku telekomunikacyjnego, byłoby karygodne  – mówił wczoraj na konferencji Emitela i KRRiT poświęconej rozwijaniu oferty DVB-T w Polsce.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama