Aktualizacja: 11.05.2025 19:00 Publikacja: 09.10.2009 11:55
Paweł Papliński, dyrektor Departamentu Telefonii Stacjonarnej TP
Foto: rpkom.pl
[b]rpkom.pl: Jak to jest ze stawkami F2M? Z jednej strony wymusza je na Telekomunikacji Polskiej regulator, ale z drugiej dosyć intensywnie promujecie zmiany cenników. I detalicznych , i firmowych? Czy więc to regulacyjny mus, czy biznesowa okazja?[/b]
[i]Paweł Papliński, dyrektor Departamentu Telefonii Stacjonarnej TP[/i]: I jedno i drugie. Jako jedyny operator na rynku jesteśmy zmuszani do obniżania stawek F2M mimo tego, że od dłuższego są one najbardziej atrakcyjne na rynku telefonii stacjonarnej. W TP we wszystkich taryfach o każdej porze, cena połączeń do trzech największych sieci wynosi 0,40 zł brutto. Dla porównania ceny konkurencji, to od 0,56 zł do nawet 0,90 zł brutto. Oczywiście zmiany są korzystne dla abonentów, dlatego chętnie je komunikujemy. Intensywna komunikacja jest jedynym sposobem na to, żeby obniżki zrealizowały cel, którym jest zwiększenie intensywności korzystania z usługi. Sama obniżka ceny nic nie da, jeśli głośno nie powiemy o niej użytkownikom. Stosunkowo niewielu klientów, nawet tych blisko związanych z branżą telekomunikacyjną, śledzi szczegóły cen za usługi telefoniczne i zna wysokości poszczególnych stawek. Pokusiłbym się nawet o tezę, że to właśnie środki zainwestowane przez nas w komunikację są podstawowym narzędziem promowania usługi i rozwoju społeczeństwa informacyjnego a obniżka ceny zupełnie wtórnym. Problem w tym, że wymuszane regulacyjnie obniżki cen TP rzadko przekładają się na podobne ruchy konkurencji.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas