Reklama

Motorola: jesteśmy numerem 5. na polskim rynku smartfonów

Publikacja: 07.02.2019 17:31

Należąca do chińskiego koncernu Lenovo Motorola zaprezentowała najnowsze urządzenia z serii G7. Smartfony mają pomóc producentowi w walce o przychylność klientów dysponujących skromniejszymi zasobami finansowymi, ale dbającymi o niektóre cechy urządzeń, takie jak pojemna bateria, czy duża mechaniczna wytrzymałość.

Marka Motorola wyparła smartfony Lenovo na całym świecie, poza rynkiem chińskim, gdzie oba loga funkcjonują równocześnie.

Thomas Milner odpowiedzialny za marketing produktów Motoroli, nakreślił ścieżkę, jaką chce iść prowadzona przez niego firma w kwestiach produktów. Zgodnie z filozofią firmy,  wzmacniania i rozszerzana będzie obecna na rynku od 2013 roku seria G, która jest do tej pory najchętniej wybierana przez klientów. Co minutę do rąk klientów trafia 26 urządzeń marki Motorola z serii G – podał Milner.

Kolekcja smartfonów kierowana „dla wszystkich” cenowo plasować się będzie w dolnej średniej półce cenowej od kilkuset do niespełna 1500 zł.

Trzeci kwartał poprzedniego roku był pierwszym od ponad dwóch i pół roku kiedy Motorola zaczęła zarabiać. Udało się to między innymi za sprawą bardzo dużej popularności marki w krajach obu Ameryk.

Reklama
Reklama

W Ameryce Północnej Motorola odnotowała 60-proc. wzrost sprzedaży rok do roku i posiada 8 proc. udział w rynku. Jest zatem numerem 4 wśród dostawców, zaraz za Apple Samsungiem i Huawei. W Meksyku, po 29-proc. wzroście sprzedaży rok do roku, Motorola została najchętniej kupowaną marką. W Brazylii Motorola jest drugim największym dostawcą, a na dwóch kolejnych największych rynkach, tj. w Argentynie i Kolumbii, sprzedaż wzrosła odpowiednio o 57 i 25 proc.. Wynik ten jest szczególnie dobry w kontekście sześcioprocentowego spadku sprzedaży w całym segmencie smartfonów w tym regionie.

Jeszcze lepiej wygląda pozycja marki na rynkach europejskich. W krajach, w których Motorola prowadzi swoją działalność sprzedaż wzrosła o ponad 50 proc. w stosunku do roku 2017. Zgodnie z danymi przedstawionymi w Warszawie, w Europie więcej niż 10 proc. smartfonów ze średniej półki cenowej opatrzonych jest logiem Motoroli.

Kuba Pancewicz, dyrektor zarządzający na region Europy Południowo-Wschodniej i Polskę powiedział, że nad Wisłą Motorola jest piątym dostawcą smartfonów. Tak było według niego w ostatnim kwartale minionego roku.

– Mimo, że jako Motorola jesteśmy obecni w Polsce dopiero szósty kwartał, udało nam się zjednać przychylność wielu klientów. W czwartym kwartale 2018 roku podwoiliśmy sprzedaż rok do roku. Seria G, wraz z systemem modułowym cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem – powiedział Pancewicz. – Polsce model G6 jest najchętniej wybieranym produktem naszego portfolio – dodał.

W pierwszej trójce jest też Motorola One (o której pisaliśmy tutaj), która jest pierwszym urządzeniem z systemem operacyjnym Android One. Nieoficjalnie wiadomo, że dobre przyjęcie przez klientów takiego modelu produktowego będzie miało swoją kontynuację.

Dodał, że mimo wciąż jednocyfrowego udziału, Motorola jest jednym z nielicznych dostawców odnotowujących wzrost na słabnącym rynku. Między innymi dzięki temu, smartfonom z koncernu Lenovo udało się zająć piąte miejsce wśród najchętniej wybieranych dostawców nad Wisłą.

Reklama
Reklama

Agnieszka Stańczuk z działu marketingu smartfonów Motoroli w Polsce, pytana o sytuację geopolityczną pomiędzy producentami z Chin a USA powiedziała, że Motorola pozostaje obok trwających potyczek i jako firma nie odczuwa żadnych różnic w podejściu do marki. Przedstawiciele koncernu nie komentują zarzutów o podsłuchiwaniu klientów przez urządzenia konkurencyjnych producentów.

Nowa seria G7 składa się z 4 produktów pracujących na procesorach Qualcomm z systemem operacyjnym Android. Wszystkie mają pojemne akumulatory oraz opcje szybkiego ładowania, a każdy osobno będzie reklamowany z podkreśleniem jednej unikatowej w serii cechy.

– Produkty Motoroli pozycjonowane są w mediach społecznościowych, jako kolorowe, optymistyczne, pełne pasji urządzenia dla młodych ludzi. Tą samą myślą przewodnią promować będziemy nowe produkty z serii G7 – odpowiedział pytany o reklamowanie produktów Kuba Pancewicz.

Ceny urządzeń zaczynają się od 699 złotych za model „Play”, przez 899 zł za „Power”, 1199 za flagowy G7 i 1399 złotych za wersję „Plus”. Urządzenia dostępne będą w sprzedaży u czterech największych operatorów w kraju oraz na rynku otwartym już od 15 lutego.

Motorola przygotowuje się do startu sieci 5G. Najwięcej wiadomo o jej współpracy z Verizonem w USA. Pierwszym modelem smartfonu przystosowanym do 5G będzie Motorola Z3.

Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama