W 2018 r. liczba gospodarstw (GD) domowych w krajach Europy Zachodniej, które będą abonować któryś z typów płatnych usług wideo wyniesie przeszło 113 mln – przewiduje firma badawcza Analysys Mason. W ciągu pięciu lat stopa wzrostu wyniesie 9 proc. Wpływ poszczególnych platform na całościowe wyniki będzie odmienny. Analysys Mason rozpatruje zarówno tradycyjne platformy płatnej TV, jak i płatne usługi OTT.
Liczba GD korzystających z płatnego OTT wzrośnie o 5,6 mln, liczba abonentów pakietów TV – o 4,6 mln. Na wzrost liczby abonentów tradycyjnej TV wpłynie przede wszystkim IPTV, która agresywnie walcząc o udział w rynku oferuje podstawowe pakiety za darmo lub po bardzo niskiej cenie w ramach paczki usług telekomunikacyjnych. Udział IPTV w rynku ma wzrosnąć aż o 29 proc., czyli o przeszło 6 mln użytkowników.