Reklama

Multimedia: wzrost przychodów i przejęcie Media Operatora

Publikacja: 12.05.2011 10:08

O 8 proc. wyższe niż przed rokiem były przychody grupy Multimedia Polska w I. kwartale wyniosły 148,7 mln zł wobec 138,13 mln zł w I kw. 2010 r. Wpływy kablówki rosną, choć jej podstawowa usługa telewizyjna przynosi mniejsze przychody (spadek rok do roku o 2 proc. do 58 mln zł). Ubytek ten nadrabiają cyfrowe usługi, z których przychody są mniejsze, ale dynamicznie rosną (o 42 proc. rok do roku do 12,6 mln zł). W końcu marca kablówka liczba sprzedanych usług telewizyjnych kablówki była o 14 tys. wyższa niż w grudniu i sięgnęła 754 tys.

Wzrost przychodów ze sprzedaży kablowa sieć zawdzięcza też w dużej mierze usłudze dostępu do Internetu (40,8 mln zł, o 16 proc. więcej niż rok temu). Na koniec marca korzystało z niej 371 tys. abonentów Multimediów, o 8 tys. więcej niż na koniec grudnia (najwięksi operatorzy: Netia i UPC zdobyli w tym czasie po 14 tys. klientów).

Multimedia odnotowują też wzrosty przychodów (plus 7 proc. rok do roku) w segmencie telefonii stacjonarnej. To efekt zastosowania modelu, w którym kablówka występuje jako pośrednik. Na 258,1 tys. usług sprzedanych do końca marca br., 28,2 tys. to właśnie usługi pośrednie (tzw. WLR).

W sumie liczba usług (tzw. RGU) świadczonych przez Multimedia wynosiła na koniec marca 1,383 mln o 30 tys. więcej niż w grudniu. Liczba abonentów kablówki powiększyła się zaś o 3,7 tys. do 699,3 tys.

Wraz ze wzrostem przychodów powiększyła się też EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja) telekomunikacyjnej grupy. Urosła rok d roku o 7 proc. do 77,8 mln zł. Ponieważ rosła wolniej niż przychody rentowność Multimediów na poziomie EBITDA nieco spadła i jest obecnie bliska 52 proc.

Reklama
Reklama

Zysk netto grupy spadł nieznacznie: o 5 proc. do 20,4 mln zł. Co jednak – podobnie jak w przypadku przychodów i EBITDA – było zgodne z uśrednionymi prognozami analityków ankietowanych przez PAP.

Jak podają Multimedia w prezentacji dla inwestorów, ich celem na ten rok jest natomiast ograniczenie wskaźnika odejść klientów, który w I kw. br. jest wyższy niż w IV kw. Według spółki w ten sposób klienci zareagowali na podwyżki cen usług.

AKTUALIZACJA:

Operator podał także informację o przejęciu Media Operatora, ale interesowały się też Dialogiem Maksymalnie 20 mln zł zapłacą Multimedia Polska za spółkę z Tarnowa – Media Operator. Interesowały się także Dialogiem, ale były skłonne zapłacić za niego do 600 mln zł. Multimedia Polska poinformowały, że przejęły spółkę, o kontrolę nad którą starały się 4 lata wcześniej. – Kwota transakcji pozostaje do ustalenia, ale będzie niższa niż 20 mln złotych – poinformował Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska na konferencji poświęconej publikacji wyników za I kwartał. – Podpisaliśmy umowę przejęcia 100 proc. udziałów w spółce Mediaoperator. Wydamy na nią mniej niż 20 mln zł – powiedział. – Ile zapłacimy ostatecznie – dopiero się okaże, bo w umowach są zaszyte pewne warunki. Tak szybko jak się da spółka Media Operator ulegnie likwidacji, a jej przedsiębiorstwo połączymy z naszym – dodał. Przejęty przez Multimedia operator obsługuje około 20 tys. abonentów. Działa w Tarnowie i okolicach.

Telekomunikacja
Internet z KPO mocno opóźniony? Gotowe tylko 25 proc. sieci
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama