Aktualizacja: 09.05.2025 16:29 Publikacja: 02.10.2012 15:18
Foto: ROL
– Czujemy obawy, jeśli chodzi o naziemną telewizję cyfrową, ale na razie nie wiemy, jak ta usługa przełoży się na nasz biznes. Robimy wszystko, by na tych zmianach zyskać – mówił Jerzy Straszewski, prezes PIKE na trwającej od wczoraj w Jachrance XXXIX Międzynarodowej Konferencji i Wystawie PIKE.
O ile konkurencja ze strony wdrażanej w Polsce naziemnej telewizji cyfrowej jest na razie stosunkowo niewielkim zagrożeniem (uderza w najskromniejsze pakiety socjalne operatorów), szybko rosnące w siłę serwisy OTT mogą stać się poważnym zagrożeniem dla branży kablowej. – Jeśli nie będziemy umieli znaleźć właściwego modelu współpracy z tymi serwisami, mogą stać się zagrożeniem – potwierdzał Ferenc Kery, z Węgierskiego Stowarzyszenia Komunikacji Kablowej. Zdaniem Simona Boyda z Liberty Global Europe, serwisy OTT nie zabiją kablówek. –Byłoby to trudne, bo spora część przychodów nadawców pochodzi od operatorów płatnej telewizji. Gdyby więc nadawcy decydowali się na ruchy, które uderzałyby na dużą skalę w operatorów płatnej telewizji, dla nich też oznaczałoby to problemy – zauważał. Carsten Engelke z niemieckiego stowarzyszenia ANGA Cable dodawał, że istotą jest stworzenie rozwinięcie współpracy z serwisami OTT i uzupełnienie oferty kablówek o te usługi tak, jak już są one uzupełniane od dawna ofertą dostępu do Internetu. Pytany o to, czy interesującą operatorów sieci kablowych usługą dodatkową mógłby być mobilny Internet, tłumaczył, że generalnie tak, ale wiele zależałoby od ceny takiej usługi dla użytkownika końcowego, dla którego bywa ona zawrotnie wysoka podczas np. podróży zagranicznej.
Pod koniec lutego rozpocznie się druga misja na Księżyc prywatnej firmy Intuitive Machines. Plan zakłada zbadani...
Infrastruktura telekomunikacyjna to coś, o czym nie myślimy na co dzień. Zwykle o jej istnieniu przypominamy sob...
W ubiegłym roku między sieciami mobilnymi Polacy przenieśli 1,51 mln numerów. To prawie o 50 tys. więcej niż w 2...
Play, czyli najpopularniejszy operator komórkowy, w ostatnich latach dynamicznie rozwija się w obszarze usług in...
Eksperci wskazują, że kończy się era głosu i jesteśmy w erze klikania i streamingu. To stawia także przed sektor...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas