Operatorzy kablowi obawiają się OTT, DVB-T i niekorzystnych przepisów

Nowe usługi – jak naziemna telewizja cyfrowa czy serwisy wideo w sieci, mogą odbierać im klientów. Z kolei konieczność odprowadzania tantiem do rozlicznych organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi jest ich zdaniem źle uregulowana. Operatorzy dyskutowali dziś przyszłości branży na trwającej od wczoraj w Jachrance XXXIX Międzynarodowej Konferencji i Wystawie PIKE.

Publikacja: 02.10.2012 15:18

Operatorzy kablowi obawiają się OTT, DVB-T i niekorzystnych przepisów

Foto: ROL

– Czujemy obawy, jeśli chodzi o naziemną telewizję cyfrową, ale na razie nie wiemy, jak ta usługa przełoży się na nasz biznes. Robimy wszystko, by na tych zmianach zyskać – mówił Jerzy Straszewski, prezes PIKE na trwającej od wczoraj w Jachrance XXXIX Międzynarodowej Konferencji i Wystawie PIKE.

O ile konkurencja ze strony wdrażanej w Polsce naziemnej telewizji cyfrowej jest na razie stosunkowo niewielkim zagrożeniem (uderza w najskromniejsze pakiety socjalne operatorów), szybko rosnące w siłę serwisy OTT mogą stać się poważnym zagrożeniem dla branży kablowej.  – Jeśli nie będziemy umieli znaleźć właściwego modelu współpracy z tymi serwisami, mogą stać się zagrożeniem  – potwierdzał Ferenc Kery, z Węgierskiego Stowarzyszenia Komunikacji Kablowej. Zdaniem Simona Boyda z Liberty Global Europe, serwisy OTT nie zabiją kablówek. –Byłoby to trudne, bo spora część przychodów nadawców pochodzi od operatorów płatnej telewizji. Gdyby więc nadawcy decydowali się na ruchy, które uderzałyby na dużą skalę w operatorów płatnej telewizji, dla nich też oznaczałoby to problemy – zauważał. Carsten Engelke z niemieckiego stowarzyszenia ANGA Cable dodawał, że istotą jest stworzenie rozwinięcie współpracy z serwisami OTT i uzupełnienie oferty kablówek o te usługi tak, jak już są one uzupełniane od dawna ofertą dostępu do Internetu. Pytany o to, czy interesującą operatorów sieci kablowych usługą dodatkową mógłby być mobilny Internet, tłumaczył, że generalnie tak, ale wiele zależałoby od ceny takiej usługi dla użytkownika końcowego, dla którego bywa ona zawrotnie wysoka podczas np. podróży zagranicznej.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić