O 15 tysięcy do 1,463 mln urosła w I kwartale br. liczba abonentów UPC Polska, największej sieci telewizji kablowej w kraju, co do której nie cichną spekulacje, iż może stać się elementem fuzji lub przejęcia.
Był to pierwszy kwartał od startu programu inwestycji w rozbudowę zasięgu sieci kablówki, w którym liczba nowych abonentów UPC zauważalnie wzrosła i była taka sama jak liczba nowych adresów w zasięgu infrastruktury firmy.
Wcześniej tempo rozbudowy łączy było zdecydowanie szybsze niż przyłączania klientów. Nie wyglądało to najlepiej, być może więc operator stawia obecnie na wysycenie zbudowanej sieci, która dociera do 3,5 mln gospodarstw domowych i firm w kraju.
Niektórzy analitycy giełdowi, zajmujący się wyceną m.in. Orange Polska, uważają UPC Polska za jednego z największych konkurentów Orange Polska jeśli chodzi o walkę o abonentów szybkiego stacjonarnego dostępu do internetu.
Być może coś w tym jest, bo w I kw. br. kablówka przyłączyła 17 tys. nowych abonentów szerokopasmowego dostępu do sieci. Dla porównania rok wcześniej przyrost wyniósł 5,5 tys., a łączna liczba abonentów UPC spadła.