Reklama

Przegląd prasy rpkom.pl – czwartek 29 marca

Publikacja: 29.03.2018 07:30

Cyfryzacja kontra polityczne kalkulacje

Resort bez szefa lub przekształcenie w agencję podległą premierowi – to najbardziej prawdopodobne scenariusze dla ministerstwa, które miało być symbolem nowoczesności. Najprostszą decyzją byłoby mianowanie szefem właśnie Zagórskiego, nawet czasowo jako ministra technicznego. Takie nominacje już niegdyś bywały. Wiceminister budownictwa Mirosław Barszcz został szefem resortu po tym, jak rozpadła się koalicja z Samoobroną i odwołany z tej funkcji został Andrzej Aumiller. A w rządzie Jerzego Buzka wiceminister finansów Halina Wasilewska-Trenkner została szefem resortu, gdy do dymisji podał się Jarosław Bauc. Ale w przypadku Zagórskiego na przeszkodzie stoi polityka. Jest z ugrupowania Jarosława Gowina i jego nominacja popsułaby parytety. Zgodnie z umową koalicyjną Gowinowi przypadają dwa resorty. Jednym kieruje on sam, drugim Jadwiga Emilewicz. Więc zostanie, jak jest: resort będzie istniał, kierowany przez p.o.
http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/1114253,co-dalej-z-ministerstwem-cyfryzacji.html (dostęp płatny)

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama