[b]rpkom.pl: – Na świecie Nokia zbiera cięgi za niską przyjazność produktów dla końcowego użytkownika i brak równorzędnego rywala dla iPhone. Czy ta krytyka w ogóle odbija się na biznesie jaki prowadzicie w Polsce? [/b]
[b]Piotr Bubak, dyrektor marketingu Nokia Polska[/b]: – Lokalnie, na polskim rynku nie mamy problemów z realizacją planów ani z pozycją lidera. Oczywiście krytyka wpływa na wizerunek. Jesteśmy dobrze przygotowani w kontekście portfolio produktów i usług, które za nim stoją. Fakt, zawsze mogą zdarzyć się słabsze momenty, ale mamy konkretne plany. Użytkownicy będą w przyszłości szukać kontentu, usług i nawigacji. To obszary, w których jesteśmy mocni. Widzimy że w segmencie najbardziej zaawansowanych urządzeń potrzebna odświeżenia. Ono nastąpi za kilka miesięcy, wraz z premierą Symbiana 3. Nie będzie ono dotyczyć jednego modelu, ale spodziewamy się że będzie dotyczyło redefinicji całych linii produktowych.
[b]- Jakie produkty są dla was w Polsce najważniejsze?[/b]
– Smartfony. Ich rynek się rozszerza i nie obejmuje już tylko produktów z najwyższej półki. Funkcjonalności takie jak instalowanie aplikacji, dostęp do sklepu z nimi czy nawigacja dostępne są już w modelach ze średniej półki. Model E52 to obecnie najpopularniejsza Nokia w Polsce. Te trendy powodują, że smartfony zajmują już znacznie więcej niż 10 proc. naszego portfolio. Jednocześnie usługi do niedawna zarezerwowane dla smartfonów, Ovi Maps czy Ovi Mail, pojawiają się w telefonach bez Symbiana, tzw. Serii 40. Szacujemy, że w Polsce ok. 6 mln użytkowników dysponuje telefonami Nokia, które umożliwiają dostęp do sklepu Ovi. Dlatego będziemy go promować.
[b]- Ile osób ściąga aplikacje z Ovi Sklepu w Polsce?[/b]