Reklama

Telekomy zyskają nowe uprawnienia w czasie epidemii

Rządowa antykryzysowa Tarcza 2.0 wprowadza kilka przepisów ułatwiających operatorom działanie w czasie epidemii. Nie rozwiązuje jednak głównych problemów.

Publikacja: 08.04.2020 21:21

Premier Morawiecki intensywnie korzysta z komunikatorów internetowych

Premier Morawiecki intensywnie korzysta z komunikatorów internetowych

Foto: Maciej Łuczniewski/REPORTER

Z wtorku na środę sejmowa Komisja Finansów Publicznych pracowała nad poprawkami do projektu tzw. Tarczy 2.0, czyli zbioru przepisów w założeniu mających usprawnić funkcjonowanie państwa. W ustawie znalazły się również przepisy dotyczące operatorów infrastruktury telekomunikacyjnej, której wagi w czasie epidemii nikt już nie podważa.

Wśród proponowanych rozwiązań znalazły się takie jak dostęp do nieruchomości prywatnych w towarzystwie asysty policyjnej, gdy trzeba naprawić albo zmodernizować urządzenia, czy skrócenie z 30 do 3 dni czasu od zawiadomienia o planowanej inwestycji w wolnostojący, przenośny maszt komórkowy do startu prac. – Organ budowlany będzie mógł zakwestionować taką inwestycję tylko wtedy, gdy będzie ona zagrażała bezpieczeństwu publicznemu – tłumaczy Wanda Buk, wiceminister cyfryzacji.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama