TV coraz ważniejsza dla firm telekomunikacyjnych

Telewizja zyskuje na znaczeniu w biznesie telekomunikacyjnym – raportuje Ofcom. Do rozwijania tej działalności potrzebne są jednak szybkie łącza, a z nimi – przynajmniej w Polsce – nie jest tak dobrze, jak niedawno ogłaszał Eurostat.

Publikacja: 23.12.2009 17:15

Telewizja powoli zyskuje na znaczeniu w strukturze przychodów operatorów telekomunikacyjnych. W ciągu pięciu lat (2003-2008) średnia stopa wzrostu wpływów z tego sektora wyniosła 5,6 proc., podczas gdy w przypadku radia było to 2,2 proc., a tradycyjnych usług telekomunikacyjnych niewiele więcej – 2,6 proc. Ten ostatni segment pozostaje jednak najistotniejszym źródłem przychodów telekomów. W 2008 r. wygenerował 374 mld funtów z 548 mld funtów ogółem, jakie sprzedaż detaliczna przyniosła branża komunikacyjna w 12 przebadanych krajach. Wśród nich, oprócz Polski, znalazły się takie państwa jak Wielka Brytania, Hiszpania, Niemcy, Francja, Holandia, Włochy, Szwecja, Irlandia, a także USA, Japonia i Kanada.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń