Motorola Solutions chce wykreować nową niszę dla smarfonów z Androidem

Motorola, która w zeszłym roku za 12,5 mld dol. sprzedała Google część swojego przedsiębiorstwa, zajmującą się produkowaniem urządzeń mobilnych nie chce tak do końca zniknąć z rynku smartfonów. Przedstawiciele handlowi, kurierzy, magazynierzy z chęcią zastąpią swe toporne mobilne terminale smartfonami, które będą oferować potrzebne im funkcjonalności – w to wierzy dziś Motorola Solutions.

Publikacja: 14.10.2013 07:30

Motorola Solutions chce wykreować nową niszę dla smarfonów z Androidem

Foto: ROL

Przedstawiciele handlowi, kurierzy, magazynierzy z chęcią zastąpią swe toporne mobilne terminale smartfonami, które będą oferować potrzebne im funkcjonalności. Wierzy w to Motorola Solutions, która zaczyna oferować nowe urządzenie klasy korporacyjnej oparte na Androidzie, a nie mobilnym Windows, tj. systemie tradycyjnie wykorzystywanym w tego rodzaju sprzęcie.

Motorola, która w zeszłym roku za 12,5 mld dol. sprzedała na rzecz Google część firmy zajmującą się produkowaniem urządzeń mobilnych nie chce tak do końca zniknąć z rynku smartfonów.  Firma zaczęła oferować urządzenia z Androidem, ale swych szuka już nie w segmencie konsumenckim, ale wśród firm i organizacji rządowych zainteresowanych sprzętem klasy korporacyjnej.

Model TC55 pracujący pod kontrolą popularnej wersję systemu Androida Jelly Bean z zewnątrz wygląda jak typowy smartfon dotykowy, jest tylko trochę grubszy od sprzedawanych obecnie urządzeń. Pod względem funkcjonalności łączy w sobie to, co oferują typowe modele konsumenckie oraz mobilne terminale PDA do zastosowań specjalnych. Motorola umożliwia też firmom skorzystanie z  rozszerzeń programowych do Androida, które pozwalają zwiększyć poziom bezpieczeństwa, ułatwić zarządzanie urządzeniami i podnieść ich wydajność.

– W porównaniu z urządzeniami konsumenckimi TC55 charakteryzuje się znacznie dłuższym  czasem pracy na zasilaniu bateryjnym (około 11 godzin), jest bardziej wytrzymały na upadki, w trybie głośnomówiącym jest cztery razy głośniejszy od tradycyjnych smartfonów i oferuje podwójny mikrofon z funkcją tłumienia szumów – mówi Jacek Drabik, country manager Motorola Solutions w Polsce. Nie jest to jednak  sprzęt tani, bo jego cena katalogowa 1050- 1150 dolarów. Oczywiście firmy, kupujące większe ilości mogą negocjować.

Drabik podkreśla, że jest pierwsze urządzenie tego typu wyprodukowane przez firmę.

– Prawdą jest, że dziś wielu pracowników chciałoby wykorzystywać w firmie swe prywatne urządzenia mobilne. Jednak są firmy, które z różnych względów (np. bezpieczeństwa) nie chcą się zgodzić na takie rozwiązanie. Chciałyby natomiast korzystać ze sprzętu klasy korporacyjnej, który wygląda jednak estetycznie, tj. tak jak nowoczesne smartfony – mówi Jacek Drabik.

Liczy on, że w Polsce TC55  znajdzie przede wszystkim  użytkowników z sektorów usług terenowych, sprzedaży i dostaw bezpośrednich. Urządzenie będą mogli obsługiwać nawet w rękawiczkach i korzystać z funkcji rejestrowania kodów kreskowych.

Drabik nie potrafi jednak oszacować, jakie będzie zainteresowane tym smartfonem w Polsce. – Wiemy jednak, że w Europie na ten model czeka kilka tysięcy klientów, którzy wstrzymywali się z zakupem mobilnych terminali, bo wiedzieli, że zaproponujemy coś ciekawszego – mówi Jacek Drabik.  Liczy, że wprowadzenie urządzenia na rynek umocni pozycję Motorola Solutions w Polsce wśród dostawców mobilnych terminali klasy profesjonalnej.

– W Europie ten udział rynkowy można szacować na 40 proc. Jednak w Polsce jest on na pewno wyższy – mówi Drabik. W naszym kraju  Motorola konkuruje w tym segmencie głównie z Honeywell i Datalogic.

Telekomunikacja
To ma być przełom w tworzeniu ultraszybkiego internetu 6G. Znika wielka przeszkoda
Materiał Promocyjny
Mobilne ekspozycje Huawei już w Polsce – 16 maja odwiedzi Katowice
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy