Przegląd prasy – piątek 13 kwietnia

Publikacja: 13.04.2012 06:23

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

E-biznes nie umie kupować

Sylwia Czubkowska

Dotacje z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 8.1 pomyślano jako sposób na aktywizację młodych absolwentów. Pieniądze na e-biznesy miały zmobilizować ich do założenia firmy, a jednocześnie do zrobienia czegoś ciekawego i nowatorskiego w środowisku, które znają najlepiej, czyli w internecie. Pierwotnie dofinansowanie to miało wynosić po góra sto tysięcy złotych. Jednak do wydania były spore pieniądze (cały budżet PO IG 8.1 na lata 2007 – 2013 dla Polski to 1,4 mld euro). Urzędnicy przestraszyli się, że nie znajdą tylu chętnych, i zwiększyli kwotę do 850 tys. zł, ale ostatecznie wysokość dotacji stanęła na 400 tys. zł. W ciągu ostatnich czterech lat dofinansowanie w wysokości miliarda złotych dostało ponad 1,6 tysiąca przedsiębiorców. Zaczyna się ich rozliczanie. NIK pod lupę wzięła tylko wycinek tego rynku – wybrano firmy spośród tych, które dotacje dostały w 2008 i 2009 r., czyli powinny być już zrealizowane. Na 32 skontrolowane e-biznesy w 6 przypadkach zakwestionowano legalność zakupów, w 4 nakazano choćby częściowy zwrot dotacji, a 7 nie osiągnęło zapowiadanych rezultatów.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=406552

Czy internet zatrzyma ofertę cyfrowej telewizji naziemnej

Michał Fura

W ciągu kilku najbliższych miesięcy Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji chce zacząć konsultacje na temat tego, czy dwa kolejne multipleksy cyfrowej telewizji (wiązki częstotliwości, na których nadawanych jest siedem kanałów) powinny być darmowe, czy też mieć płatne pakiety w wysokiej rozdzielczości. Nadawcy liczą na zwiększenie zasięgu nowych stacji. Równocześnie boją się, że Urząd Komunikacji Elektronicznej może mieć inny pomysł na zagospodarowanie częstotliwości – zamiast telewizji wolałby internet.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=406535 (dostęp płatny)

Rodzinnym budżetem zarządzisz z komórki

Jacek Uryniuk

Niedawno trzy duże banki uruchomiły narzędzia do zarządzania domowym budżetem powiązane z internetowym, serwisem transakcyjnym a już jeden z nich idzie dalej: wkrótce udostępni takie rozwiązanie właścicielom smartfonów. Millennium zapowiada, że w czerwcu użytkownicy bankowej aplikacji mobilnej tej instytucji będą mogli zarządzać domowym budżetem z telefonu komórkowego. W telefonie będzie można analizować wydatki w poszczególnych kategoriach oraz sprawdzać poziom wykorzystania budżetu w danym miesiącu. Użytkownik dostanie też informację np. SMS-em, że właśnie przekroczył budżet na dany rodzaj wydatków w miesiącu.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=406518 (dostęp płatny)

Facebook zaczyna się bać internetu. I słusznie

John Gapper

Trudno się dziwić, że Mark Zuckerberg był w tym tygodniu taki przygaszony. Musiał zapłacić miliard dolarów, by wyeliminować zagrożenie dla Facebooka ze strony istniejącej od 18 miesięcy witryny Instagram umożliwiającej wymianę zdjęć. Niejeden z internetowych gigantów doznał wcześniej takiego upokorzenia. Nieoczekiwanie zyskał miliony użytkowników i wielką wycenę i równie nagle stracił swój urok i upadł.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=406516 (dostęp płatny)

Serwis internetowy jest tylko pośrednikiem przy e-fakturze

Łukasz Zalewski

Autentyczności pochodzenia i integralności treści faktury elektronicznej nie zapewni platforma wymiany e-dokumentów. Jeśli faktury elektroniczne mają być faktycznie zrównane z papierowymi, to niezbędne jest stosowanie takich samych procedur do wszystkich dokumentów. Obecnie obowiązują jednak odmienne przepisy dla faktur papierowych i elektronicznych. Jak przyznaje Łukasz Żur, menedżer z Comarchu, rozporządzenie ministra finansów dotyczące elektronicznego przesyłania faktur, które miało zliberalizować przepisy, w praktyce wprowadziło niemałe zamieszanie wśród przedsiębiorców, a nawet specjalistów w dziedzinie prawa i podatków. Przepisy uzależniają przesyłanie e-faktury od uzyskania akceptacji od odbiorcy, a także zachowania autentyczności pochodzenia i integralności treści faktury.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=406483 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Nowa strategia koncernu Sony: smartfony i medycyna

Tomasz Grynkiewicz

Wszystko, co przenośne, biznes medyczny i baterie dla elektrycznych aut – tak w skrócie wygląda nowa strategia japońskiego koncernu, którą w czwartek ogłosił nowy prezes Kazuo Hirai.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11526466,Nowa_strategia_koncernu_Sony__smartfony_i_medycyna.html

Czy wdrożenie telewizji cyfrowej się nie opóźni?

Vadmin Makarenko

TV Puls rozważa wytoczenie rządowi sprawy sądowej, gdyby ten zdecydował się na opóźnienie wdrażania naziemnej telewizji cyfrowej. Opóźnienie wyłączenia nadajników analogowych martwi także zarząd firmy Emitel.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11527653,Czy_wdrozenie_telewizji_cyfrowej_sie_nie_opozni_.html

Solorz inwestuje w cyfrową muzykę. 20 godzin słuchania za darmo

Vadim Makarenko, Tomasz Grynkiewicz

W czwartek debiutuje nowy serwis muzyczny w internecie. Muzo.pl – własność Cyfrowego Polsatu – zaoferuje 20 godzin muzyki za darmo w ciągu miesiąca. To już drugi, obok Muzodajni, serwis muzyczny w stajni jednego z najbogatszych Polaków.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,11519790,Solorz_inwestuje_w_cyfrowa_muzyke__20_godzin_sluchania.html

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

TP: rebranding da oszczędności

Urszula Zielińska

W poniedziałek TP ogłosi zmianę marki na Orange. Obiecuje oszczędności. Ma jednak i trudności – negocjuje z regulatorem.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/730203_TP:_rebranding_da_oszczednosci.html

[srodtytul]Puls Biznesu/pb.pl[/srodtytul]

Orange ma mieć dwie nogi – stacjonarną i mobilną

Magdalena Wierzchowska

Grupa TP nie zwiększy wydatków marketingowych w związku z rebrandingiem. W dalszej perspektywie mogą one spaść. Operator przygotowuje się do rebrandingu. Szczegóły ma ogłosić w poniedziałek. Już dzisiaj na rynek wyciekło kilka elementów oferty. Jak podał Telepolis.pl, oferta wiązana Orange Open, łącząca opłatę za telefon komórkowy lub internet mobilny z ofertą FunPack HD, ma kosztować niecałe 200 zł, o 30 zł taniej niż każda z tych usług osobno. Oferta jest o tyle ciekawa, że oferuje wszystkie usługi na jednym rachunku, ale cena jest dość zaporowa dla przeciętnego Polaka.

http://www.pb.pl/2593199,8275,orange-ma-miec-dwie-nogi-br

Samsung (prawdopodobnie) wyprzedził Nokię

MD

Z szacunków analityków wynika, że po raz pierwszy Samsung sprzedał w pierwszym kwartale więcej komórek niż Nokia.

http://teleinformatyka.pb.pl/2593029,83279,samsung-prawdopodobnie-wyprzedzil-nokie

Samsung odświeża linię tabletów

TR

Samsung, koreański gigant technologiczny, w walce przeciwko Apple o jak największą część rynku tabletów, wprowadzi niebawem dwa nowe urządzenia mobilne. Tablety pojawią się w dwóch rozmiarach. Pierwszy, siedmiocalowe urządzenie, którego cena oscylować będzie w granicach 250 USD, oraz drugi, dziesięciocalowy tablet znajdzie się w detalu za 400 USD.

http://teleinformatyka.pb.pl/2593006,8430,samsung-odswieza-linie-tabletow

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Apple stanie w USA przed sądem za e-booki

Agnieszka Bielewska

Koncern w zmowie z pięcioma dużymi wydawcami e-booków miał ustalać ich hurtowe ceny tak, by uderzyć w swoją konkurencję.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1135863_Apple_stanie_w_USA_przed_sadem_za_e-booki.html (dostęp płatny)

Będą kolejki po dekodery?

Branża się obawia, że przejście na nadawanie telewizji naziemnej wyłącznie cyfrowo skończy się szturmem na nieprzygotowane na to sklepy RTV Pierwszym widzom naziemnej telewizji (tej, którą odbiera się za darmo z dachowej anteny) dotychczasowy sygnał analogowy zaniknie już w listopadzie. Zamiast tego zyskają dostęp do sygnału cyfrowego, co oznacza m.in. szerszą ofertę kanałów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1135862_Beda_kolejki__po_dekodery.html (dostęp płatny)

Facebook: zmiana strategii wobec przejętych spółek

Wall Street Journal

Strategia przejęć Facebooka długo polegała na kupowaniu start-upów, zamykaniu ich i przejmowaniu najbardziej utalentowanych pracowników. Tym razem jednak będzie inaczej. Warta miliard dolarów akwizycja Instagramu stanowi duże wyzwanie dla społecznościowego giganta i jego młodego szefa Marka Zuckerberga, który podkreślał, że planuje zachować niezależność firmy oferującej usługę wymiany zdjęć za pomocą urządzeń mobilnych.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1135867_Facebook:_zmiana_strategii_wobec_przejetych_spolek.html (dostęp płatny)

Rośnie znaczenie chmur

Dariusz Wolak

Firmy dostrzegają zalety korzystania z oprogramowania w modelu usługowym przez Internet (w tzw. chmurze). Przedsiębiorcy, jak wynika z badania Coleman Parkes Research, przeprowadzonego na zlecenie Hewletta-Packarda, doskonale zdają sobie sprawę, że korzystanie z aplikacji informatycznych w modelu usługowym przez Internet (w tzw. chmurze) jest korzystne dla prowadzonych przez nich firm.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1135866_Rosnie_znaczenie_chmur.html

TP negocjuje z regulatorem przed rebrandingiem

Urszula Zielińska

TP zapewnia, że zmiana marki na Orange, którą ogłosi, da jej korzyści. Ich skala może zależeć od rozmów z UKE „Zmiany, których się nie spodziewasz intrygują najbardziej” – takim hasłem grupa TP buduje napięcie przed ogłoszeniem zmiany marki na Orange. Nastąpi to w poniedziałek.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1135865_TP_negocjuje_z_regulatorem_przed_rebrandingiem.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

E-biznes nie umie kupować

Pozostało 99% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu