Reklama

Czas na przedefiniowanie modeli biznesowych

Ograniczony wzrost ARPU w wybranych segmentach klientów może przełożyć się na powolne wypłaszczenie spadków przychodów operatorów mobilnych w Polsce – mówi rpkom.pl Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska. Szef jednego z największych telekomów w kraju odpowiedział na kilka pytań o to, co może wydarzyć się na naszym rynku w Nowym Roku 2016. Według niego, po kilku latach niekorzystnych trendów operatorzy muszą znaleźć nowe modele biznesowe, aby znaleźć środki na inwestycje w perspektywicznych obszarach.

Publikacja: 05.01.2016 12:15

Czas na przedefiniowanie modeli biznesowych

Foto: ROL

Rpkom.pl: – Czy 2016 rok będzie rokiem powrotu do wzrostu przychodów w segmencie usług mobilnych (dane globalne dla Europy wskazują, że po III  kw. br. można mówić o stabilizacji)?

Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska: – W Polsce mamy jedne z najniższych cen za usługi telekomunikacyjne w Europie, przy bardzo dużym nasyceniu rynku i czekających operatorów wydatkach na 800 MHz przestrzeni do dalszych redukcji cen praktycznie nie ma. Rosnąca konsumpcja danych i treści może przełożyć się na ograniczony wzrost ARPU w wybranych segmentach klientów, co może przełożyć się na powolne wypłaszczenie spadków z ostatnich lat.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Telekomunikacja
Które sieci komórkowe wybierali Polacy? Zwycięzców jest dwóch
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Telekomunikacja
Duże zainteresowanie naborem na nadzorcę rynku telekomunikacyjnego. Kto wystartował?
Telekomunikacja
Oto, które sieci komórkowe wybierają polscy użytkownicy. I od kogo uciekają
Telekomunikacja
Brytyjski gigant finansowy wchodzi do Polski z siecią komórkową. Cenowy atak
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Telekomunikacja
Biznes oczekuje ujednolicenia przepisów w krajach UE
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama