Tell w III kw. 2013: sklepów off-line ubywa tylko w Orange [nowe]

Publikacja: 04.11.2013 17:01

O 12,4 proc. niższe niż przed rokiem były w III kwartale 2013 r. przychody grupy Tella, do której należy największy diler usług i produktów Orange Polska. Wyniosły one 61,7 mln zł, podczas gdy w III kw. 2012 roku – nieco ponad 70 mln zł.

Porównanie zysków z tych okresów wskazuje, że grupie i pod tym względem idzie w tym roku gorzej niż w ubiegłym. Zysk operacyjny za trzy miesiące (lipiec-wrzesień) spadł do 2,58 mln zł z 3,67 mln zł rok wcześniej, a na czysto grupa kierowana przez Rafała Stempniewicza zarobiła 1,9 mln zł wobec 2,68 mln z w III kw. 2012.

Zarząd Tella tłumaczy spadki przede wszystkim wynikami firmy zależnej, prowadzącej sprzedaż usług dla T-Mobile Polska (zob. poniżej).

W sumie, po 9 miesiącach br. Grupa Tell zanotowała 195,6 mln zł przychodów (blisko 210 mln zł rok temu), 7,3 mln zł zysku operacyjnego (8,8 mln zł w 2012 r.), a na czysto zarobiła 5,4 mln zł (6,5 mln zł rok wcześniej).

Co ciekawe, gdy spojrzeć na sprzedaż grupy w ujęciu wolumenowym w podziale na segmenty, to w III kw. br. sprzedało się nieznacznie więcej niż przed rokiem aktywacji pre-paid (nieco ponad 58 tys. w kwartale, 122 tys. po 9 miesiącach).

Jak podał Tell, średnia liczba salonów Orange, w których prowadzona jest sprzedaż usług PTK Centertel wyniosła w III kwartale 2013 r. 177 (na koniec września br. 175 salonów), co – za sprawą trwającej w Orange restrukturyzacji – oznacza spadek wobec 189 sklepów w III kw. 2012 r. (186 na koniec okresu).

Rok do roku obniżyła się również liczba sklepów prowadzonych przez firmy zależne Tella dla Polkomtela i T-Mobile. W sumie spadła do 173 punktów wobec 188 we wrześniu 2012 r.

„Wśród wyżej wymienionych znajdowało się 82 (odpowiednio 90 na koniec III kwartału 2012 roku) salonów oferujących usługi Polkomtel (operator sieci PLUS) oraz 91 (odpowiednio 98 na koniec III kwartału 2012 roku) salonów oferujących usługi T-Mobile Polska S.A. (operator sieci T-Mobile)” – podał Tell.

W przypadku sklepów Orange liczba punktów sprzedaży spadła również w porównaniu ze stanem na koniec czerwca br., gdy było ich 177.

Natomiast u konkurencji tej sieci w III kw. zmiana jest zaś dodatnia, za sprawą wzrostu liczby sklepów (o sztukę) T-Mobile. W czerwcu Grupa Tella prowadziła dla tego operatora 90 POS-ów.

Robert Krasowski, wiceprezes Tella odpowiedział na pytania o przyczyny spadku przychodów i zysków grupy w III kwartale br. w następujący sposób:

„Widoczny w ujęciu skonsolidowanym spadek przychodów jest spowodowany zarówno zmniejszeniem liczby sklepów w Grupie (i idącym w ślad za tym spadkiem liczby transakcji), jak i nieco niższą jednostkową prowizją za transakcję. Odpowiedź na pytanie o spadek przychodów i zysków leży w spółkach zależnych, a konkretnie w części Grupy pracującej dla T-Mobile, gdzie pomimo oznak poprawy, nie jesteśmy w stanie nadrobić bardzo słabych wyników pierwszego i drugiego kwartału br., tym bardziej jest to widoczne, że w analogicznym okresie roku ubiegłego wyniki spółki pracującej dla T-mobile były dobre.”

O 12,4 proc. niższe niż przed rokiem były w III kwartale 2013 r. przychody grupy Tella, do której należy największy diler usług i produktów Orange Polska. Wyniosły one 61,7 mln zł, podczas gdy w III kw. 2012 roku – nieco ponad 70 mln zł.

Porównanie zysków z tych okresów wskazuje, że grupie i pod tym względem idzie w tym roku gorzej niż w ubiegłym. Zysk operacyjny za trzy miesiące (lipiec-wrzesień) spadł do 2,58 mln zł z 3,67 mln zł rok wcześniej, a na czysto grupa kierowana przez Rafała Stempniewicza zarobiła 1,9 mln zł wobec 2,68 mln z w III kw. 2012.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Jaką Vitarą na różne tereny? Przewodnik po możliwościach Suzuki
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić
Materiał Promocyjny
Psychologia natychmiastowej gratyfikacji w erze cyfrowej