Nie będzie rządowej strategii dla polskiego rynku telekomunikacyjnego

Ministerstwo Infrastruktury zrezygnowało z opracowania zapowiadanej od dwóch lat strategii rozwoju rynku telekomunikacyjnego. Zgodnie z polityką rządu kierunki rozwoju poszczególnych gałęzi gospodarki mają określać narodowe strategie, a nie partykularne plany dla danego segmentu. Mimo tego Departamentowi Telekomunikacji nie brakuje pracy. O tym, jakie ma plany na bieżący rok rozmawiamy z kierującymi departamentem Agnieszką Zaborowską i Małgorzatą Olszewską.

Publikacja: 12.02.2010 12:35

[b]rpkom.pl: – Jednym z ostatnich przedsięwzięć Ministerstwa, jest konsultacja zmiany definicji usługi powszechnej. Skąd ten pomysł, na jakim jest etapie procedowania i jakich zmian może spodziewać się w związku z tym rynek?[/b]

[i]Małgorzata Olszewska, z-ca dyrektora Departamentu Telekomunikacji MI[/i]: – Pomysł nie jest nowy, ponieważ od pewnego czasu mówi się o tym na forum europejskim. Komisja rozpoczęła już wstępne konsultacje, co do przeglądu zakresu usługi powszechnej. Idziemy zgodnie z tym nurtem. Uznaliśmy, że i u nas warto przeprowadzić konsultacje z całym środowiskiem, aby wypracować własną koncepcję, z którą będziemy mogli wystąpić na forum europejskim. Jeszcze za obecnej prezydencji na poziomie Unii temat może zostać oficjalnie skierowany do konsultacji państw członkowskich.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem