– Pawilony narodowe stanowią kluczowe wydarzenie podczas ITU Telecom World 2011. Będą okazją do zaprezentowania rodzimych technologii oraz rozwiązań telekomunikacyjnych. Równie ważna jest perspektywa pokazania możliwości inwestycyjnych, jakie oferuje Polska – mówi Magdalena Gaj, wiceminister resortu infrastruktury.
Koszty wynajęcia powierzchni i budowy pawilonu szacowane są na przeszło pół miliona złotych. Większą część wezmą na siebie komercyjni partnerzy, wśród których są m.in. Telekomunikacja Polska, Netia i Play.
– Telekomunikacji Polskiej nie mogło zabraknąć. Jesteśmy członkiem ITU, aktywnie uczestniczymy w spotkaniach i dyskusjach o europejskich standardach w branży telekomunikacyjnej i IT. Mamy dzięki temu realny wpływ na ich kształt – mówi Konrad Ciesiołkiewicz, dyr. ds. komunikacji grupy TP. – Chcemy być i jesteśmy obecni w wydarzeniach ważnych dla naszego kraju, widocznych w Europie i na całym świecie. Dlatego jesteśmy m.in. partnerem Euro 2012 i polskiej prezydencji w UE – dodaje. Na pozytywne konotacje wizerunkowe imprezy powołują się także inni partnerzy.
– To dla nas okazja pokazania się jako jednego z najbardziej liczących się operatorów na polskim rynku. Jestem zwolenniczką udziału w wydarzeniach, które dają szansę na nawiązywanie i pielęgnowanie relacji, nawet jeżeli to się nie przekłada bezpośrednio na biznes – mówi Małgorzata Zakrzewska, dyr. ds. relacji korporacyjnych w P4, operatorze sieci Play. Po cichu operatorzy mówią także, że nie mniej ważny jest dla nich aspekt dobrych relacji z Ministerstwem Infrastruktury, które jest gospodarzem imprezy. To, jaką inicjatywę legislacyjną podejmie, już całkiem realnie przekłada się na ich biznes.