Orange czekał ponad trzy lata na blisko 14 mln zł kary

Publikacja: 15.04.2014 15:59

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów miał rację nakładając na Polską Telefonię Komórkową Centertel (obecnie Orange Polska) karę za utrudnianie konsumentom przeczytania umowy przed jej zawarciem.

Na potwierdzenie tej decyzji przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów UOKiK czekał ponad trzy lata, bo wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 r.

Orange może być też „zadowolony” z tego, że sąd obniżył wysokość kary do 13,94 mln zł z 16,26 mln zł. Za okoliczność łagodzącą uznane zostało podjęcie przez operatora  negocjacji ze spółką kurierską w celu zmiany sposobu doręczania przesyłek.

„Gdy umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest zawierana lub zmieniana na odległość (np. przez telefon lub Internet), operator powinien dostarczyć konsumentowi kontrakt w wersji pisemnej” – wyjaśnia UOKiK.

Zdaniem UOKiK, stosowana przez Orange praktyka utrudniała konsumentom przeczytanie ze zrozumieniem kontraktu przed jego podpisaniem. Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument powinien mieć realną możliwość zapoznania się z wzorcem umownym przez złożeniem podpisu tak, aby znał wiążące go postanowienia.

Wyrok nie jest prawomocny, stronom przysługuje apelacja.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów miał rację nakładając na Polską Telefonię Komórkową Centertel (obecnie Orange Polska) karę za utrudnianie konsumentom przeczytania umowy przed jej zawarciem.

Na potwierdzenie tej decyzji przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów UOKiK czekał ponad trzy lata, bo wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Telekomunikacja
Eldorado 5G dobiega końca, a firmy tną etaty. Co z Polską?
Telekomunikacja
Do kogo przenoszą się klienci sieci komórkowych. Jest największy przegrany
Telekomunikacja
To już wojna w telefonii na kartę. Sieci komórkowe mają nowy haczyk na klientów
Telekomunikacja
Polski internet mobilny właśnie mocno przyspieszył. Efekt nowego pasma 5G
Telekomunikacja
Nowy lider wyścigu internetowych grup w Polsce. Przełomowy moment dla Polsatu
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił