Orange czekał ponad trzy lata na blisko 14 mln zł kary

Publikacja: 15.04.2014 15:59

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów miał rację nakładając na Polską Telefonię Komórkową Centertel (obecnie Orange Polska) karę za utrudnianie konsumentom przeczytania umowy przed jej zawarciem.

Na potwierdzenie tej decyzji przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów UOKiK czekał ponad trzy lata, bo wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z grudnia 2010 r.

Orange może być też „zadowolony” z tego, że sąd obniżył wysokość kary do 13,94 mln zł z 16,26 mln zł. Za okoliczność łagodzącą uznane zostało podjęcie przez operatora  negocjacji ze spółką kurierską w celu zmiany sposobu doręczania przesyłek.

„Gdy umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest zawierana lub zmieniana na odległość (np. przez telefon lub Internet), operator powinien dostarczyć konsumentowi kontrakt w wersji pisemnej” – wyjaśnia UOKiK.

Zdaniem UOKiK, stosowana przez Orange praktyka utrudniała konsumentom przeczytanie ze zrozumieniem kontraktu przed jego podpisaniem. Tymczasem, zgodnie z prawem, konsument powinien mieć realną możliwość zapoznania się z wzorcem umownym przez złożeniem podpisu tak, aby znał wiążące go postanowienia.

Wyrok nie jest prawomocny, stronom przysługuje apelacja.

Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić