Mobilny dostęp do internetu to ślepy zaułek

Coraz częściej słychać takie stwierdzenie pod adresem usługi telekomunikacyjnej, która z – punktu widzenia dynamiki rozwoju – jest hitem ostatnich lat. Zdaniem analityków jednak generuje zbyt niskie marże, a wymaga dużych inwestycji w sieć. Operatorzy winni rezygnować ze sprzedaży pojemności sieci transmiji danych, a nastawiać się na sprzedaż w niej usług. Zdaniem firmy badawczej Informa Media&Telecoms wartość tego rynku wzrośnie w ciągu najbliższych czterech o 70 procent. Badania firmy objęły również Polskę.

Publikacja: 09.08.2010 07:50

Mobilny dostęp do internetu to ślepy zaułek

Foto: Orange

Wartość sprzedaży usług dodanych do telefonii komórkowej w 2009 r. wyniosła 200 mld dolarów, a w roku 2014 wyniesie 340 mld – wynika z szacunków [b]Informa Media&Telecoms[/b]. Gros wartości rynku – ponad 50 proc. w skali globalnej – przypada na mało wyrafinowane usługi SMS i MMS. Informa przewiduje, że w ciągu czterech lat ich udział spadnie do 41 proc, ale wciąż będą najważniejszym źródłem niegłosowych przychodów sieci mobilnych.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Telekomunikacja
Na Księżycu powstanie sieć komórkowa. Technologię przygotowała Nokia
Materiał Promocyjny
W zasięgu bezpiecznej przyszłości
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem