Wartość sprzedaży usług dodanych do telefonii komórkowej w 2009 r. wyniosła 200 mld dolarów, a w roku 2014 wyniesie 340 mld – wynika z szacunków [b]Informa Media&Telecoms[/b]. Gros wartości rynku – ponad 50 proc. w skali globalnej – przypada na mało wyrafinowane usługi SMS i MMS. Informa przewiduje, że w ciągu czterech lat ich udział spadnie do 41 proc, ale wciąż będą najważniejszym źródłem niegłosowych przychodów sieci mobilnych.

Struktura wydatków na usługi dodane w 2009 r. w krajach Europy Środkowej była niemal identyczna, jak średnia światowa, czyli z dominującym udziałem SMS/MMS, mobilnego dostępu i niewielkim udziałem mobilnej rozrywki. Do regionu Europy Wschodniej Informa zalicza również Polskę i dane z naszego kraju także stanowiły bazę dla szacunków i prognoz firmy badawczej.
[srodtytul]Niepewna przyszłość dostępu[/srodtytul]
Około 5 mld dolarów przychodów w naszym regionie przypadło w 2009 r. na usługi mobilnego dostępu do internetu.