Tym razem o popularności telefonii internetowej nie donoszą plotki, ale konkretne informacje z rynków zagranicznych oraz co ciekawe… prezentacja dla inwestorów Orange Polska.
Abramophone, czyli gorączka złota w telefonii internetowej
Pozyskanie przez Romana Abramowicza 23,3 proc. akcji brytyjskiego Truphone za 70 mln funtów nie mogła przejść bez echa. Co ciekawe, jest to największa inwestycja rosyjskiego magnata na Wyspach Brytyjskich od czasu przejęcia klubu sportowego Chelsea. Brytyjski telekom nie ukrywa aktywnych planów rozwoju obejmujących również rynek polski. Podstawę technologiczną usługi stanowi aplikacja mobilna VoIP na smartfony. O zbliżającym się dla telefonii VoIP punkcie przełomowym mogą również świadczyć wyniki finansowe operatorów za granicą oraz liczby użytkowników.
Rebtel, dostawca telefonii mobile VoIP działający na rynku USA, Australii i Wielkiej Brytanii, po 7 latach działalności zyskał 20 milionów użytkowników i chlubi się 98-proc. poziomem zadowolonych klientów. Dotychczasowy atut niskich kosztów został wzmocniony przez dodatkowe argumenty: jakość połączeń, dobrą obsługę klientów, co stanowiło dotychczas główny zarzut sceptyków pod adresem usług VoIP.
Wymowne są również informacje, które znajdują się w najnowszej prezentacji strategicznej „Medium term action plan 2013 – 2015″ firmy Orange Polska, dotyczące głównych wyzwań z jakimi musi zmagać się operator. Wśród głównych pięciu zjawisk prezes Maciej Witucki wymienia właśnie migrację do operatorów mobilnych i telefonii internetowej. Co więcej, wielu analityków rynku wskazuje technologię VoIP jako swoiste lekarstwo na problemy telefonii stacjonarnej.