Zakupowa gorączka szkodzi Vodafone

Analityków agencji ratingowych martwi wysoki poziom zlewarowania spółki, któremu nie sprzyjają kolejne zakupy mające na celu zrobienie z Vodafone dostawcy operatora usług zintegrowanych na rynkach europejskich.

Publikacja: 12.06.2014 23:01

Celem koncernu jest teraz oferowanie zarówno mobilnych, jak i stacjonarnych usług na kluczowych rynkach, na jakich działa. Stąd zakupowa gorączka, w jaką wpadł Vodafone, przejmując kolejne stacjonarne biznesy w Europie: od Wielkiej Brytanii po Niemcy i Hiszpanię. Jak na razie ostatnim z tych przejęć był zakup hiszpańskiego operatora kablowego Ono w marcu tego roku (kosztował 9,7 mld dol.).

Vodafone zaczęło zakupy po sprzedaży swojego 45-proc. udziału w Verizon Wireless za 130 mld dol. Jednak większością tej kwoty wynagrodził swoich akcjonariuszy. Za pozostałe środki zapowiedział nowe inwestycje, w tym w przejęcia. I nie żartował. Oprócz Ono wiosną przejął także niemiecką sieć kablową Kabel Deutschland, za 10 mld dol.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Telekomunikacja
Do kogo przenosili się klienci sieci komórkowych w 2024 r.? Ten operator rozbił bank
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Materiał Promocyjny
Cyfrowe rozwiązania dla budownictwa
Telekomunikacja
Elon Musk czeka na ważną decyzję. Astronomowie ostrzegają przed zgodą na plany SpaceX
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Telekomunikacja
Ekspresowy internet. Łączność podczas podróży polską koleją ma się poprawić