Facebook, Apple, Amazon, Netflix i Google – grupa technologicznych gigantów zwana FAANG dominuje na globalnym rynku serwisów streamingowych z filmami i serialami i nie zmieni się to w perspektywie pięciu lat – przewiduje firma analityczna Ovum. Jej zdaniem FAANG nie zagrożą serwisy amerykańskich studiów producenckich, tzw. mejdżersów. Co prawda udział wielkiej piątki w rynku płatnego wideo (SVoD) obniżyć może się z 63 proc. do 60 proc., ale za to ich pozycja w serwisach z reklamami (AVoD) powiększyć ma się z 39 proc. do 40 proc.
CZYTAJ TAKŻE: Kreml boi się serwisu filmowego Apple TV+. Zamierza dać odpór
FAANG ma utrzymać udziały, choć na ekranach domowych urządzeń pojawia się właśnie Disney Plus, a do wojny o czas i zaangażowanie widza przystępują na nowo Warner Bros, NBC, ITV czy Discovery.
Kogo zniszczy ta wojna
Zdaniem ekspertów VoDowa wojna gigantów przyspieszy spadki w tradycyjnej telewizji płatnej, a w szczególnie trudnej sytuacji będą najmniejsze platformy. Dowody? Playstation zamyka serwis Vue, Walmart ponoć szuka kupca na Vudu, w Polsce z sieci zniknął Showmax koncernu Naspers.