Too Good To Go to duńska aplikacja, która pozwala na kupowanie jedzenia, którego nie udało się sprzedać w trakcie dnia restauracjom, piekarniom i sklepom. A ilości marnowanej żywności są ogromne – każdego roku aż jedna trzecia produktów spożywczych trafia do kosza. Aplikacja nie tylko ma na celu ograniczenie wyrzucanego jedzenia, ale też oferowanie tanich posiłków osobom, które zwykle nie mogą sobie pozwolić na obiady w restauracjach.
CZYTAJ TAKŻE: Miliard na posiłki zamawiane online
Wystarczy pobrać aplikację, znaleźć lokal w pobliżu i złożyć zamówienie, by otrzymać „paczkę-niespodziankę”. Wszystkie paczki zawierają wciąż świeże i pełnowartościowe jedzenie, które nie sprzedało się danego dnia, i kosztują tyle samo – 9,99 zł (to około jedna trzecia zwykłej ceny). Danie trzeba jednak odebrać samemu, w dniu zamówienia bądź następnego dnia. Klienci, którzy wolą nie kupować posiłków „w ciemno”, mają możliwość skontaktowania się uprzednio z lokalem i poproszenia o informacje na temat składu, obecności alergenów czy wersji wegetariańskiej.
Firma chwali się, że dzięki jej aplikacji udało się już uratować ponad 8 mln posiłków
Stworzona w 2016 r. przez Duńczyka Thomasa Bjorna Momsena aplikacja Too Good To Go działa już w 12 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Hiszpanii, i korzysta z niej ponad 11 mln użytkowników. W Polsce zadebiutowała w lipcu tego roku, na początku tylko w Warszawie, ale w planach jest ekspansja na kolejne miasta. Z aplikacją współpracuje blisko 50 restauracji, piekarni i supermarketów, których pełną listę można znaleźć na stronie firmy. Są wśród nich Art Sushi, MOD, Vege Miasto, Evergreen, Chono Lulu Bistro & Bar, Bliżej – Klubokawiarnia, delikatesy Lafuente, Warszawski Lukier i Kuki – Wygadane Ciastka.