Polska firma założona przez Łukasza Nowińskiego zaprojektowała zrobotyzowany automat PickupHero. Za cel stawia sobie tworzenie technologii dla miast przyszłości, w tym innowacyjnej infrastruktury dla dostaw e-commerce i e-grocery. Do odbioru paczek podeszła jednak inaczej niż wszyscy. Firma postawiła na robota, który ma być wdrażany głównie w sieciach sklepów typu convenience. W odróżnieniu od maszyn wdrażanych dotychczas zamiast wielu drzwiczek, PickupHero to w zasadzie jedna skrytka. Za nią kryje się robot, który przenosi paczki z „zaplecza” automatu do jednego (opcjonalnie kilku) okna nadawczo-odbiorczego. W Retail Robotics przekonują, że to wygodniejszy sposób obsługi przesyłek, który dodatkowo sprzedawcom pozwala wygenerować większy ruch. Co więcej, cały proces odbywa się bez udziału człowieka – maszyna wewnątrz placówki handlowej nie wymaga bezpośredniego zaangażowania pracownika. A to, jak wskazuje Łukasz Nowiński, przyczyni się do redukcji kolejek w oczekiwaniu na paczkę w sklepie.