Z raportu „Subskrypcje PL” wynika, że w 2021 r. statystyczny Polak korzystał z 5,7 subskrypcji, podczas gdy rok wcześniej – z 3,9. W ten sposób kupowaliśmy przede wszystkim usługi telekomunikacyjne i telewizyjne, usługi dla domu (woda, prąd, gaz), ubezpieczenia i dostęp do platform VoD. Nie ma wątpliwości, że popyt na usługi subskrypcyjne będzie w najbliższych latach dynamicznie rósł, obejmując m.in. streaming filmów i muzyki, usługi cyfrowe, fitness, zdrowotne czy zakupy produktów spożywczych. Potwierdzają to światowe trendy – już w 2019 r. wartość globalnego rynku subskrypcji przekroczyła 154 mld dol. Według Data Bridge Market Research czeka nas co roku wzrost na poziomie średnio 11,5 proc.
Aplikacja Subme wpisuje się w ten trend – pomoże klientom zarządzać abonamentami. I zapewni bonus, bo użytkownik apki otrzymuje tzw. cashback w wysokości do 5 proc. wartości zakupów. Jak tłumaczą twórcy rozwiązania, istotna dla użytkownika będzie także możliwość systematycznego oszczędzania małych kwot w kryptowalutach.
Na miesiąc przed startem aplikacji start-up umowę o użytkowanie aplikacji podpisał z ponad 100 dostawcami usług i towarów. Są wśród nich m.in. producenci zdrowej żywności, kosmetyków, restauracje, sprzedawcy i wytwórcy suplementów diety, a nawet palarnie kawy.
Spółka Subme powstała w 2021 r. W stworzenie aplikacji, kupując specjalnie emitowane tokeny Sub, zainwestowało ponad 10 tys. osób z całego świata. W sumie poznańska firma zebrała od inwestorów 2 mln dol. Startupem, który zatrudnia już kilkadziesiąt osób, przewodzi Adam Larsson. Jak wspomina, pomysł na biznes wziął się z potrzeby naszego pokolenia.
Czytaj więcej
W rodzimych uczelniach trwają prace nad nowatorskimi sposobami produkcji oraz magazynowania ekologicznego paliwa przyszłości. Potencjał tych badań jest ogromny.