Klarna zapowiedziała właśnie, że wirtualne zakupy umożliwią bezpośrednie łączenie się kupujących online z doradcami w sklepach stacjonarnych. Wykorzystywać będzie sesje live wideo i komunikator do wiadomości tekstowych. Usługa aktywna dotychczas w sklepach internetowych ponad 300 marek, takich jak Nespresso, Levi’s oraz Hugo Boss, będzie od teraz dostępna już dla wszystkich ponad 400 tys. e-sprzedawców, współpracujących globalnie z firmą.
Z badania Inquiry wynika, że wśród polskich internautów z live shoppingu skorzystało już 10 proc. internautów. Wciąż pojęcie live commerce wciąż nie jest szeroko znane, ale z dodatkowymi wyjaśnieniami 71 proc. badanych przyznało, że słyszeli o takiej formie zakupów. W tej grupie prawie 60 proc. przynajmniej raz uczestniczyło w transmisji, a jedna czwarta dokonała zakupu. To wskazuje na potencjał rozwoju tej formy handlu. Skokowy wzrost udziału live commerce wywołany pandemią widać dziś na całym świecie, w ujęciu globalnym popularność tego zjawiska wzrosła aż o 76 proc. w stosunku do okresu sprzed pandemii.