Klarna zapowiedziała właśnie, że wirtualne zakupy umożliwią bezpośrednie łączenie się kupujących online z doradcami w sklepach stacjonarnych. Wykorzystywać będzie sesje live wideo i komunikator do wiadomości tekstowych. Usługa aktywna dotychczas w sklepach internetowych ponad 300 marek, takich jak Nespresso, Levi’s oraz Hugo Boss, będzie od teraz dostępna już dla wszystkich ponad 400 tys. e-sprzedawców, współpracujących globalnie z firmą.

Z badania Inquiry wynika, że wśród polskich internautów z live shoppingu skorzystało już 10 proc. internautów. Wciąż pojęcie live commerce wciąż nie jest szeroko znane, ale z dodatkowymi wyjaśnieniami 71 proc. badanych przyznało, że słyszeli o takiej formie zakupów. W tej grupie prawie 60 proc. przynajmniej raz uczestniczyło w transmisji, a jedna czwarta dokonała zakupu. To wskazuje na  potencjał rozwoju tej formy handlu. Skokowy wzrost udziału live commerce wywołany pandemią widać dziś na całym świecie, w ujęciu globalnym popularność tego zjawiska wzrosła aż o 76 proc. w stosunku do okresu sprzed pandemii.

Od teraz wirtualne zakupy z Klarną są dostępne na 18 rynkach, w tym w Polsce oraz USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, Francji,  Niemczech i innych. Na kolejnych rynkach pojawią się do końca 2022 roku.

Nowa usługa konsumentom umożliwia bezpieczne przeglądanie produktów i kupowanie online, łącząc ich bezpośrednio poprzez czaty na żywo i rozmowy wideo z ekspertami w sklepie - po to, aby w czasie rzeczywistym mogli uzyskać porady i inspiracje dotyczące produktów. Z kolei sprzedawcom daje dodatkowe opcje, pozwalające angażować kupujących oraz wykorzystywać wiedzę pracowników stacjonarnych sklepów w kontaktach z milionami kupujących online. Będą mogli choćby udostępniać zdjęcia i wideo z produktami oraz prezentować je na żywo bezpośrednio z miejsca pracy. Wprowadzenie do oferty usługi Virtual Shopping to efekt ubiegłorocznego przejęcia przez Klarnę platformy zakupów społecznościowych Hero.