Reklama
Rozwiń

Finansowy gigant z polskimi korzeniami rusza z zakupami wideo

Znany operator płatności Klarna zaoferuje sklepom gotowe rozwiązanie dla udostępnienia klientom wirtualnych zakupów z transmisjami wideo, czatami z sprzedawcami. Rusza z tym na 18 rynkach w tym w Polsce.

Publikacja: 12.05.2022 14:35

Klarna

Klarna

Foto: Bloomberg

Klarna zapowiedziała właśnie, że wirtualne zakupy umożliwią bezpośrednie łączenie się kupujących online z doradcami w sklepach stacjonarnych. Wykorzystywać będzie sesje live wideo i komunikator do wiadomości tekstowych. Usługa aktywna dotychczas w sklepach internetowych ponad 300 marek, takich jak Nespresso, Levi’s oraz Hugo Boss, będzie od teraz dostępna już dla wszystkich ponad 400 tys. e-sprzedawców, współpracujących globalnie z firmą.

Z badania Inquiry wynika, że wśród polskich internautów z live shoppingu skorzystało już 10 proc. internautów. Wciąż pojęcie live commerce wciąż nie jest szeroko znane, ale z dodatkowymi wyjaśnieniami 71 proc. badanych przyznało, że słyszeli o takiej formie zakupów. W tej grupie prawie 60 proc. przynajmniej raz uczestniczyło w transmisji, a jedna czwarta dokonała zakupu. To wskazuje na  potencjał rozwoju tej formy handlu. Skokowy wzrost udziału live commerce wywołany pandemią widać dziś na całym świecie, w ujęciu globalnym popularność tego zjawiska wzrosła aż o 76 proc. w stosunku do okresu sprzed pandemii.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Niemcy rzucają wyzwanie tanim liniom lotniczym. Z Polski mają pojechać luksusowe nocne pociągi
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes Ludzie Startupy
Firmy będą wynagradzać za oglądanie ich reklam? Polacy szykują rewolucję
Biznes Ludzie Startupy
Twórca Spotify finansuje broń przyszłości. Ten tajemniczy start-up jest już wart miliardy
Biznes Ludzie Startupy
Latający skuter Polaka stał się hitem. Teraz pojawił się kolejny model
Biznes Ludzie Startupy
Digitalizacja musi wzmocnić ludzkie zespoły
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama