Reklama
Rozwiń

Jak sprawdzić opinie w sieci? Wrocławianie zadbają o e-reputację firm

Aż 90 proc. osób przed podjęciem decyzji zakupowej sprawdza opinie innych klientów, ufając im niemal w takim samym stopniu, jak rekomendacjom znajomych. Jednak wielu sprzedawców nie dba o ten etap relacji z kupującymi. Zmieni to Rating Captain?

Publikacja: 16.05.2022 22:04

E-biznes ma weryfikować opinie w sieci. Pomoże Rating Captain.

E-biznes ma weryfikować opinie w sieci. Pomoże Rating Captain.

Foto: kitzcorner / shutterstock

Wrocławski start-up stworzył platformę, która ułatwia biznesom B2C „zarządzanie” tzw. zadowoleniem klientów, a także weryfikację rzetelności opinii wystawianych w internecie. W praktyce oprogramowanie ma na celu pozyskiwanie dla sprzedawców większej liczby opinii i pomóc im w budowie pozytywnego wizerunku wśród klientów. Aplikacja pozwala m.in. w zautomatyzowany sposób zapraszać do wystawiania rekomendacji, przeprowadzać audyty biznesów w zakresie opinii oraz zarządzać tzw. feedbackiem klientów. Nowatorski projekt dla sklepów internetowych, ale także i tych tradycyjnych, przyciągnął w zeszłym miesiącu inwestora – fundusz Tar Heel Capital Pathfinder (THCP). W spółkę, która działa na rynku polskim, ale i brytyjskim, zainwestuje on w sumie 1 mln zł. Jak wyjaśnia Kamil Moczulski, dyrektor w THCP, wrocławska firma stworzyła produkt, który odpowiada na potrzeby sprzedawców. – Dbałość o zadowolenie konsumentów realnie przekłada się na większą liczbę powracających klientów i rosnącą sprzedaż. Platforma pomaga nie tylko rozwijać biznes, ale też promuje nowe standardy w relacjach z klientami – podkreśla.

Rating Captain pozyskane pieniądze przeznaczy na dalszą ekspansję na Wyspach, chce także zwiększyć zespół i rozbudowywać platformę o kolejne funkcjonalności. – Naszym celem jest, aby Rating Captain stał się tzw. one-stop shop dla biznesów chcących efektywnie i rzetelnie zarządzać swoją reputacją – przekonuje Mateusz Piwnicki, współzałożyciel startupu.

Jak tłumaczy, innowacyjne narzędzie wspiera nie tylko proces pozyskiwania i agregowania opinii, ale także umożliwia ich analizowanie poprzez NPS, czyli badanie satysfakcji klientów z użyciem rozbudowanych ankiet. – Zaawansowane algorytmy platformy pozwalają naszym użytkownikom m.in. lepiej zrozumieć, jak sklep wypada na tle konkurencji i z czego klienci są niezadowoleni – dodaje Piwnicki.

Czytaj więcej

Cios w hakerów. Polski pomysł na świat bez haseł

W sumie system pozwala zarządzać opiniami wystawianymi na kilkudziesięciu popularnych platformach, w tym takich jak m.in. Airbnb, Allegro, Booking.com, Ceneo, Facebook, Google, Opineo, Capterra czy Trustpilot, a także na platformach sklepów internetowych. Z polskiego rozwiązania już korzysta wiele sklepów, które działają zarówno w sieci, jaki zupełnie offline. Na liście jest ok. 200 firm, w tym usługowych czy produkujących sprzęt elektroniczny. Wśród marek, które sięgnęły po Rating Captain można wymienić choćby NBP, Neonet, Electrolux czy Meridę.

Jak zaznaczają we wrocławskiej spółce, w ub.r. liczba korzystających z narzędzia zwiększyła się rok do roku aż o 800 proc. – W bazie Rating Captain znajduje się blisko 5 mln opinii i spodziewamy się, że ta liczba będzie skokowo rosnąć. Z jednej strony widzimy, że wzrasta świadomość dotycząca tego, jakie znaczenie mają dla biznesu rekomendacje klientów. Z drugiej – już wkrótce czekają nas zmiany w przepisach, które spowodują, że przedsiębiorcy będą odpowiadać za prawdziwość opinii wystawianych na ich stronach internetowych, a konsekwencje braku takich działań będą bardzo dotkliwe – komentuje Karol Bocheński z Rating Captain.

Chodzi o nowe regulacje, wedle których od 28 maja br. Polska będzie zobowiązana do stosowania przepisów unijnej dyrektywy Omnibus. Ta nakłada na przedsiębiorców, pozwalających na zamieszczanie opinii klientów, obowiązek wskazywania, czy i w jaki sposób dokonują weryfikacji tego, że rzeczywiście pochodzą one od konsumentów, którzy używali lub nabyli dany produkt. Chodzi o walkę z plagą fałszywych rekomendacji. Wrocławski start-up dzięki automatyzacji i transparentności procesu pozyskiwania opinii, ma ambicję ułatwić spełnienie tego obowiązku.

Wrocławski start-up stworzył platformę, która ułatwia biznesom B2C „zarządzanie” tzw. zadowoleniem klientów, a także weryfikację rzetelności opinii wystawianych w internecie. W praktyce oprogramowanie ma na celu pozyskiwanie dla sprzedawców większej liczby opinii i pomóc im w budowie pozytywnego wizerunku wśród klientów. Aplikacja pozwala m.in. w zautomatyzowany sposób zapraszać do wystawiania rekomendacji, przeprowadzać audyty biznesów w zakresie opinii oraz zarządzać tzw. feedbackiem klientów. Nowatorski projekt dla sklepów internetowych, ale także i tych tradycyjnych, przyciągnął w zeszłym miesiącu inwestora – fundusz Tar Heel Capital Pathfinder (THCP). W spółkę, która działa na rynku polskim, ale i brytyjskim, zainwestuje on w sumie 1 mln zł. Jak wyjaśnia Kamil Moczulski, dyrektor w THCP, wrocławska firma stworzyła produkt, który odpowiada na potrzeby sprzedawców. – Dbałość o zadowolenie konsumentów realnie przekłada się na większą liczbę powracających klientów i rosnącą sprzedaż. Platforma pomaga nie tylko rozwijać biznes, ale też promuje nowe standardy w relacjach z klientami – podkreśla.

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku