Wrocławski start-up stworzył platformę, która ułatwia biznesom B2C „zarządzanie” tzw. zadowoleniem klientów, a także weryfikację rzetelności opinii wystawianych w internecie. W praktyce oprogramowanie ma na celu pozyskiwanie dla sprzedawców większej liczby opinii i pomóc im w budowie pozytywnego wizerunku wśród klientów. Aplikacja pozwala m.in. w zautomatyzowany sposób zapraszać do wystawiania rekomendacji, przeprowadzać audyty biznesów w zakresie opinii oraz zarządzać tzw. feedbackiem klientów. Nowatorski projekt dla sklepów internetowych, ale także i tych tradycyjnych, przyciągnął w zeszłym miesiącu inwestora – fundusz Tar Heel Capital Pathfinder (THCP). W spółkę, która działa na rynku polskim, ale i brytyjskim, zainwestuje on w sumie 1 mln zł. Jak wyjaśnia Kamil Moczulski, dyrektor w THCP, wrocławska firma stworzyła produkt, który odpowiada na potrzeby sprzedawców. – Dbałość o zadowolenie konsumentów realnie przekłada się na większą liczbę powracających klientów i rosnącą sprzedaż. Platforma pomaga nie tylko rozwijać biznes, ale też promuje nowe standardy w relacjach z klientami – podkreśla.
Rating Captain pozyskane pieniądze przeznaczy na dalszą ekspansję na Wyspach, chce także zwiększyć zespół i rozbudowywać platformę o kolejne funkcjonalności. – Naszym celem jest, aby Rating Captain stał się tzw. one-stop shop dla biznesów chcących efektywnie i rzetelnie zarządzać swoją reputacją – przekonuje Mateusz Piwnicki, współzałożyciel startupu.
Jak tłumaczy, innowacyjne narzędzie wspiera nie tylko proces pozyskiwania i agregowania opinii, ale także umożliwia ich analizowanie poprzez NPS, czyli badanie satysfakcji klientów z użyciem rozbudowanych ankiet. – Zaawansowane algorytmy platformy pozwalają naszym użytkownikom m.in. lepiej zrozumieć, jak sklep wypada na tle konkurencji i z czego klienci są niezadowoleni – dodaje Piwnicki.
Czytaj więcej
Trwająca cyberwojna sprawia, że inwestorzy na celownik biorą startupy, które są w stanie dostarczyć skutecznej broni w walce z hakerami. Taką ma być technologia rozwijana Secfense.
W sumie system pozwala zarządzać opiniami wystawianymi na kilkudziesięciu popularnych platformach, w tym takich jak m.in. Airbnb, Allegro, Booking.com, Ceneo, Facebook, Google, Opineo, Capterra czy Trustpilot, a także na platformach sklepów internetowych. Z polskiego rozwiązania już korzysta wiele sklepów, które działają zarówno w sieci, jaki zupełnie offline. Na liście jest ok. 200 firm, w tym usługowych czy produkujących sprzęt elektroniczny. Wśród marek, które sięgnęły po Rating Captain można wymienić choćby NBP, Neonet, Electrolux czy Meridę.