Za warszawskim start-upem stoją Krzysztof Klimczak, Marek Rogoziński oraz Jarosław Sygitowicz, a więc założyciele Zencard, star-tupu kupionego w 2017 r. przez PKO BP. Po dwóch latach od startu nowego biznesu spółka obsługuje już 27 klientów, a jej potencjał dostrzegli kolejni inwestorzy. O tym, że firma łapie wiatr w żagle mogą świadczyć jej wyniki – w I półroczu br. Authologic odnotował wzrost przychodów o 575 proc. A perspektywy są niezwykle obiecujące – globalny rynek weryfikacji tożsamości online rozwija się dynamicznie od kilku lat. Zdaniem założycieli Authologic, rewolucja jest jednak dopiero przed nami, a kluczową rolę będą w niej odgrywać dokumenty cyfrowe.

– Pierwszą „jaskółką” jest pojawienie się na rynku tożsamości Apple Wallet Digital ID oraz spodziewane wejście w takie usługi kolejnych potentatów bigtech w bliskiej przyszłości – mówi Krzysztof Klimczak z Authologic.

Czytaj więcej

Polaków nakarmią i napoją roboty

Jak zaznacza, w Unii Europejskiej nadchodzące zmiany wiążą się również z rozporządzeniem eIDAS 2.0 i portfelem tożsamości, który umożliwi bezproblemową i bezpieczną identyfikację obywatela na terenie Wspólnoty. Z analizy Gartnera wynika, że do 2023 r. co najmniej 80 proc. usług publicznych wymagających uwierzytelnienia tożsamości będzie umożliwiać to za pośrednictwem różnych dostawców tożsamości cyfrowych. Co więcej, do 2024 r. co najmniej jedna trzecia rządów krajowych i połowa stanów USA umożliwi obywatelom korzystanie z mobilnych portfeli tożsamości. To szansa dla Authologic, który agreguje metody umożliwiające zdalną weryfikację tożsamości poprzez dane bankowe, dokumenty cyfrowe i dane biometryczne. Usługi warszawskiego start-upu skierowane są przede wszystkim do firm, którym zależy na weryfikacji użytkownika bez potrzeby jego obecności, np. przed podpisaniem umowy lub skorzystaniem z usługi. Wśród klientów i partnerów spółki są takie marki, jak KIR, , Przelewy24, Siepomaga.pl, Santander Leasing, TU Europa czy Rockbridge.

Authologic już dwa miesiące od startu pozyskał 1,2 mln zł na zbudowanie produktu, a w spółkę zainwestowały polsko-amerykański fundusz SMOK Ventures i firma App’n’roll. Z kolei po zakończeniu programu akceleracyjnego Y Combinator (startup brał udział w zimowej edycji w 2021 r.) pozyskał kolejne 1,8 mln dol. (w ramach tzw. rundy „seed”) na dalszy rozwój i ekspansję.

Authologic działa w ponad 200 krajach, obsługując ponad 3,8 tys. dostawców weryfikacji tożsamości. Niedawno uruchomił nowy produkt dla branży kryptowalutowej.