Polski start-up ViralTalk, zajmujący się optymalizacją kampanii reklamowych na TikToku, pozyskał ponad 1 mln zł od funduszu SpeedUp Bridge Alfa. Pieniądze firma zamierza przeznaczyć na rozwój nowatorskiej technologii, która – według Nikoletty Mańkowskiej, współzałożycielki spółki – ma szansę zrewolucjonizować rynek reklamy nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

– Prawie trzy mld pobrań ustanowiło TikTok jedną z najpopularniejszych globalnie aplikacji. Jej zasięg reklam tylko w ostatnich trzech miesiącach wzrósł o 52 mln internautów, czyli o ponad 5 proc. – mówi prezeska ViralTalk.

Jak zaznacza, aplikacja ta odmieniła rynek mediowy i sposób dotarcia do użytkownika. – Otworzyła marki na nowe możliwości, a także kreatywne wykorzystanie dostępnych formatów reklamowych – dodaje Mańkowska.

System podpowie reklamodawcom

Toruński start-up ma ambicję płynąć na tej fali. Opracował system do optymalizacji kampanii reklamowych na TikToku oparty o autorskie wskaźniki – pozwala na dostarczenie indywidualnych dla danego konta rekomendacji, które mają w efekcie zwiększać efektywność działań reklamowych. Narzędzie analityczne pozwala zarządzać komunikacją, a także tworzyć spersonalizowane raporty i analizować działania reklamowe, a na podstawie algorytmu sugerować zmiany. Jak tłumaczą w spółce, rekomendacje proponowane przez technologię uwzględniają specyfikę danego konta (branżę, rynek, grupę docelową), a także historycznie przeprowadzone kampanie reklamowe. Tym samym automatycznie wyświetlane reklamodawcom zalecenia będą dopasowane do indywidualnych działań (owe rekomendacje będą dotyczyć m.in. zmiany ustawień kampanii reklamowej w celu zwiększenia zaangażowania odbiorców czy sprzedaży).

– Reklama na TikToku sprawia reklamodawcom najwięcej trudności, dlatego chcemy dostarczyć im narzędzie, które maksymalnie ułatwi cały proces. Oparte na naszym doświadczeniu rozwiązanie będzie odpowiadało na potrzeby klientów coraz bardziej wymagającego rynku performance – komentuje Marta Bielecka, druga z założycielek ViralTalk.

Jak podkreśla, autorski algorytm optymalizacyjny ma być w stanie poprawić wskaźniki kampanii reklamowych na TikToku o co najmniej 40 proc. w stosunku do rezultatów typowej strategii. – Zapewni wzrost sprzedaży o minimum 10 proc., a także w 50–70 proc. zaoszczędzi czas poświęcany dotychczas na ręczną optymalizację – przekonuje Bielecka.

W planach zagraniczna ekspansja

Start-up działa od dwóch lat. Jeszcze na samym początku – w 2020 r. – spółka otrzymała 160 tys. zł finansowania z Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Pieniądze do firmy popłynęły w ramach programu akceleracyjnego Start-up Spark 2.0. Projekt Nikoletty Mańkowskiej oraz Marty Bieleckiej wygrał też konkurs dla młodych, innowacyjnych spółek – Batch ReaktorX Demo Night. Teraz potencjał ich technologii dostrzegł fundusz z grupy SpeedUp. Pozyskane w ramach rundy seed (zalążkowej) wsparcie ma pozwolić na rozbudowę platformy, poprzez wprowadzenie nowych funkcjonalności, a także na powiększenie zespołu. ViralTalk myśli również o międzynarodowej ekspansji. Na razie koncentruje się na skalowaniu systemu w naszym kraju, ale już zapowiada, że kolejne rundy finansowe pomogą w rozwoju biznesu na rynkach zagranicznych.

Robert Grygorowicz, investment associate w zespole SpeedUp Bridge Alfa, nie ukrywa, że widzi przed projektem tworzonym przez toruńską spółkę wielki potencjał.

– Rynek, na którym porusza się ViralTalk, cechuje się niezwykłą dynamiką wzrostu zarówno liczby użytkowników, jak i nakładów na kampanie reklamowe lokowane poprzez platformę TikTok. Przychody netto z reklam, jakie na całym świecie osiągnął TikTok, w bieżącym roku wyniosły aż 5,96 mld dol., co stanowi wzrost o ponad 184 proc. w stosunku do 2021 r. – zauważa Grygorowicz.

Przedstawia przy tym dane Insider Intelligence, z których wynika, że przychody z reklam TikToka osiągną do 2024 r. poziom 11 mld dol. Mańkowska i Bielecka chcą wykroić sobie swój kawałek tortu w tym perspektywicznym rynku.

– Algorytm opracowywany przez ViralTalk cechuje się wysoką skutecznością swoich rekomendacji, co w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem founderek w obszarze marketingu i komunikacji będzie stanowiło mocny wyróżnik na rynku – twierdzi przedstawiciel SpeedUp Bridge Alfa.

Zwraca uwagę, że Nikoletta ma ponad ośmioletnie biznesowe doświadczenie i wiedzę ekspercką w zakresie komunikacji, wizerunku oraz strategii marki, z kolei Marta jest certyfikowaną ekspertką z dziedziny marketingu online, z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem wyniesionym z największych domów mediowych w Polsce. Kompetencje zespołu uzupełnia Michał Kazula, odpowiedzialny za kwestie technologiczne w start-upie (specjalizuje się w rozwiązaniach z zastosowaniem algorytmów sztucznej inteligencji).