Polski start-up ViralTalk, zajmujący się optymalizacją kampanii reklamowych na TikToku, pozyskał ponad 1 mln zł od funduszu SpeedUp Bridge Alfa. Pieniądze firma zamierza przeznaczyć na rozwój nowatorskiej technologii, która – według Nikoletty Mańkowskiej, współzałożycielki spółki – ma szansę zrewolucjonizować rynek reklamy nie tylko w Polsce, ale i na świecie.
– Prawie trzy mld pobrań ustanowiło TikTok jedną z najpopularniejszych globalnie aplikacji. Jej zasięg reklam tylko w ostatnich trzech miesiącach wzrósł o 52 mln internautów, czyli o ponad 5 proc. – mówi prezeska ViralTalk.
Jak zaznacza, aplikacja ta odmieniła rynek mediowy i sposób dotarcia do użytkownika. – Otworzyła marki na nowe możliwości, a także kreatywne wykorzystanie dostępnych formatów reklamowych – dodaje Mańkowska.
System podpowie reklamodawcom
Toruński start-up ma ambicję płynąć na tej fali. Opracował system do optymalizacji kampanii reklamowych na TikToku oparty o autorskie wskaźniki – pozwala na dostarczenie indywidualnych dla danego konta rekomendacji, które mają w efekcie zwiększać efektywność działań reklamowych. Narzędzie analityczne pozwala zarządzać komunikacją, a także tworzyć spersonalizowane raporty i analizować działania reklamowe, a na podstawie algorytmu sugerować zmiany. Jak tłumaczą w spółce, rekomendacje proponowane przez technologię uwzględniają specyfikę danego konta (branżę, rynek, grupę docelową), a także historycznie przeprowadzone kampanie reklamowe. Tym samym automatycznie wyświetlane reklamodawcom zalecenia będą dopasowane do indywidualnych działań (owe rekomendacje będą dotyczyć m.in. zmiany ustawień kampanii reklamowej w celu zwiększenia zaangażowania odbiorców czy sprzedaży).
– Reklama na TikToku sprawia reklamodawcom najwięcej trudności, dlatego chcemy dostarczyć im narzędzie, które maksymalnie ułatwi cały proces. Oparte na naszym doświadczeniu rozwiązanie będzie odpowiadało na potrzeby klientów coraz bardziej wymagającego rynku performance – komentuje Marta Bielecka, druga z założycielek ViralTalk.