Reklama
Rozwiń

Reklamowy wyświetlacz naładuje e-pojazdy. W Polsce będzie tysiąc takich stacji

PureCity rozwija innowacyjny projekt stacji zasilających „elektryki”. Koncept ten sprawdził się za oceanem. Nad Wisłą jeszcze w br. powstanie 15 takich punktów.

Publikacja: 22.11.2022 01:07

W USA start-up Volta Charging zbudował sieć około trzech tys. stanowisk ładowania „elektryków”, któr

W USA start-up Volta Charging zbudował sieć około trzech tys. stanowisk ładowania „elektryków”, które wyposażono w niemal pięć tys. ekranów multimedialnych. PureCity chce rozwinąć ten projekt w Polsce

Foto: Dania Maxwell/Bloomberg

Polski start-up wdraża w naszym kraju nowatorskie rozwiązanie, którego pionierem na amerykańskim rynku była Volta Charging. Firma ta stworzyła miejską sieć elektrostacji dla pojazdów elektrycznych, które jednocześnie pełnią funkcję nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). Na polski grunt ów nietypowy koncept zaszczepić chce start-up PureCity. Plany ma ambitne, gdyż do końca 2025 r. ma mieć nad Wisłą blisko tysiąc stacji ładowania. Obiekty mają pojawiać się w miastach w całej Polsce. Pierwsze ruszą w br. Spółka, która w połowie września podpisała umowy partnerskie z Elocity oraz Stacjeladowania.com, choć na rynku działa zaledwie od lipca, już pozyskała finansowanie na rozwój sieci (do start-upu trafiły 4 mln zł kapitału zalążkowego od Freya Capital).

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes Ludzie Startupy
Niemcy rzucają wyzwanie tanim liniom lotniczym. Z Polski mają pojechać luksusowe nocne pociągi
Biznes Ludzie Startupy
Firmy będą wynagradzać za oglądanie ich reklam? Polacy szykują rewolucję
Biznes Ludzie Startupy
Twórca Spotify finansuje broń przyszłości. Ten tajemniczy start-up jest już wart miliardy
Biznes Ludzie Startupy
Latający skuter Polaka stał się hitem. Teraz pojawił się kolejny model
Biznes Ludzie Startupy
Digitalizacja musi wzmocnić ludzkie zespoły