Niemiecki gigant inwestuje w start-up znanego polskiego influencera

Deutsche Telekom sięga po polską platformę wspierającą internetowych twórców i influencerów. Inwestycja w start-up znanego w branży gamingu „Sawika” otwiera spółce drzwi do ekspansji.

Publikacja: 27.12.2022 01:38

Świat metawersum staje otworem przed inStreamly. W start-up zainwestował Deutsche Telekom

Świat metawersum staje otworem przed inStreamly. W start-up zainwestował Deutsche Telekom

Foto: Nic Coury / Bloomberg

Deutsche Telekom hubraum Fund, czyli fundusz telekomunikacyjnego potentata zza naszej zachodniej granicy, zainwestował w inStreamly. W efekcie DT głębiej wejdzie na rynek streamingu, z kolei warszawski start-up będzie mógł rozwinąć się na rynkach zagranicznych oraz skorzystać z doświadczeń technologicznych innych spółek z portfolio funduszu.

– Możemy liczyć nie tylko na wsparcie technologiczne i wiedzę od branżowych liderów, ale także pomoc w obszarze rozwoju biznesu. A szczególnie istotna jest dla nas współpraca w Niemczech, bo to jeden z rynków gdzie inStreamly radzi sobie najlepiej – podkreśla Wiktoria Wójcik, współzałożycielka start-upu.

Streamingowy biznes

Projekt inStreamly to również dzieło Macieja Sawickiego. Popularny „Sawik” to osoba świetnie znana w świecie cyfrowej rozrywki – budował w Polsce branżę e-sportu, tworzył podwaliny mediów specjalizujących się w tematyce profesjonalnych rozgrywek tego typu, pracował jako konferansjer największych wydarzeń dla graczy w naszym kraju. Tworzył też internetową telewizję transmitującą rozgrywki e-sportowe. Jak mało kto rozumie internetowych twórców, strumieniujących swoje filmy online, a także wyzwania związane z zainteresowaniem firm promocją przy tego typu działalności. Właśnie na tych fundamentach narodził się pomysł na inStreamly – platforma ma pomagać streamerom uniezależnić się od medialnych gigantów prowadzących największe platformy na świecie (jak YouTube czy Twitch). Dzięki nowatorskim rozwiązaniom start-upu ci mieliby bezpośrednio, w sposób zautomatyzowany, współpracować z markami.

Czytaj więcej

Ten polski laser może odmienić medycynę

Format mediowy stworzony przez inStreamly jest immersyjny, wchodzi w interakcje z tym, co dzieje się w grze lub na czacie streamera. Jak tłumaczy Wiktoria Wójcik, która dwukrotnie znalazła się na liście „Forbes: 30 Under 30”, sponsoring w przestrzeni gier, który był wcześniej zamknięty, manualny i niejasny, stał się mierzalny i zautomatyzowany.

Współzałożycielka inStreamly oraz była streamerka i dziennikarka e-sportowa największą szansę rozwoju widzi w metaverse. I ma nadzieję, że współpraca z ekspertami z grupy DT pozwoli firmie na zdobycie istotnego udziału w tym, jak marki współpracować będą z twórcami na tej innowacyjnej platformie. – Metaverse to nowy krok w rozwoju internetu, to uniwersalna sieć, gdzie możemy tworzyć własne światy i wspólnie je eksplorować w wirtualnej przestrzeni w sposób, który może być masowo skalowalny. Metaverse będzie w znacznie większym stopniu oparte o niezależnych, mniejszych twórców. Nie zmieni się jedna rzecz – ludzie dalej będą tworzyć treści skierowane do różnych grup odbiorców. Jednak sposób odbioru będzie zupełnie inny. Inna musi być też droga, jaką marki docierać będą do „mieszkańców” metawersum – tłumaczy Wójcik.

Spółka, która została założona w 2019 r., planuje powiększyć zespół (również sprzedażowy) oraz wykorzystać możliwości technologiczne grupy Deutsche Telekom właśnie do opracowania nowych, innowacyjnych pól działania. Potencjał jest olbrzymi – według P&S Intelligence przychody rynku metaverse w 2021 r. sięgnęły ponad 148,5 mln dol., a prognozy wskazują, że w 2030 r. będzie to już 1,55 mld dol.

Rewolucja w sieci w relacjach z firmami

Według międzynarodowej agencji marketingu influencerskiego Mediakix na świecie działać może już blisko 38 mln dużych, średnich i małych influencerów. Platformy, takie jak Instagram, Twitch, Tik Tok czy Facebook, gromadzą przed komputerami i urządzeniami mobilnymi miliardy użytkowników, którzy każdego dnia śledzą informacje udostępniane przez swoich ulubionych twórców. Nic dziwnego, że inStreamly, który rewolucjonizuje relację między twórcami treści gamingowych, a firmami, które chciałyby wykorzystać ich możliwości w kampaniach reklamowych, znalazł się w kręgu zainteresowań inwestorów. Dzięki temu do firmy popłynęły pieniądze od Deutsche Telekom hubraum Fund. Jak wskazuje Cezary Iwan, menedżer inwestycyjny hubraum, niemiecki fundusz inwestuje w spółki technologiczne na wczesnym etapie rozwoju, w których grupa dostrzega potencjał długofalowej współpracy.

– Gaming, streaming i metaverse to szybko rozwijające się rynki, niezwykle istotne dla nas zarówno pod kątem partnerstw biznesowych, jak i działań w obszarze marketingu i reklamy. W tym kontekście zasoby, know-how i doświadczenie inStreamly stanowią dla nas bardzo dużą wartość – mówi Iwan. – Jednocześnie cieszymy się, że zespół uznał nawiązanie bliskiej współpracy z nami za cenne źródło potencjalnych korzyści i wartości dodanej na drodze dalszego rozwoju spółki – zaznacza.

W inStreamly parę lat temu zainwestował już rodzimy fundusz SMOK Ventures (w portfelu ma też takie start-upy jak SunRoof, MX Labs czy Vue Storefront).

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10