Niemiecki gigant inwestuje w start-up znanego polskiego influencera

Deutsche Telekom sięga po polską platformę wspierającą internetowych twórców i influencerów. Inwestycja w start-up znanego w branży gamingu „Sawika” otwiera spółce drzwi do ekspansji.

Publikacja: 27.12.2022 01:38

Świat metawersum staje otworem przed inStreamly. W start-up zainwestował Deutsche Telekom

Świat metawersum staje otworem przed inStreamly. W start-up zainwestował Deutsche Telekom

Foto: Nic Coury / Bloomberg

Deutsche Telekom hubraum Fund, czyli fundusz telekomunikacyjnego potentata zza naszej zachodniej granicy, zainwestował w inStreamly. W efekcie DT głębiej wejdzie na rynek streamingu, z kolei warszawski start-up będzie mógł rozwinąć się na rynkach zagranicznych oraz skorzystać z doświadczeń technologicznych innych spółek z portfolio funduszu.

– Możemy liczyć nie tylko na wsparcie technologiczne i wiedzę od branżowych liderów, ale także pomoc w obszarze rozwoju biznesu. A szczególnie istotna jest dla nas współpraca w Niemczech, bo to jeden z rynków gdzie inStreamly radzi sobie najlepiej – podkreśla Wiktoria Wójcik, współzałożycielka start-upu.

Streamingowy biznes

Projekt inStreamly to również dzieło Macieja Sawickiego. Popularny „Sawik” to osoba świetnie znana w świecie cyfrowej rozrywki – budował w Polsce branżę e-sportu, tworzył podwaliny mediów specjalizujących się w tematyce profesjonalnych rozgrywek tego typu, pracował jako konferansjer największych wydarzeń dla graczy w naszym kraju. Tworzył też internetową telewizję transmitującą rozgrywki e-sportowe. Jak mało kto rozumie internetowych twórców, strumieniujących swoje filmy online, a także wyzwania związane z zainteresowaniem firm promocją przy tego typu działalności. Właśnie na tych fundamentach narodził się pomysł na inStreamly – platforma ma pomagać streamerom uniezależnić się od medialnych gigantów prowadzących największe platformy na świecie (jak YouTube czy Twitch). Dzięki nowatorskim rozwiązaniom start-upu ci mieliby bezpośrednio, w sposób zautomatyzowany, współpracować z markami.

Czytaj więcej

Ten polski laser może odmienić medycynę

Format mediowy stworzony przez inStreamly jest immersyjny, wchodzi w interakcje z tym, co dzieje się w grze lub na czacie streamera. Jak tłumaczy Wiktoria Wójcik, która dwukrotnie znalazła się na liście „Forbes: 30 Under 30”, sponsoring w przestrzeni gier, który był wcześniej zamknięty, manualny i niejasny, stał się mierzalny i zautomatyzowany.

Współzałożycielka inStreamly oraz była streamerka i dziennikarka e-sportowa największą szansę rozwoju widzi w metaverse. I ma nadzieję, że współpraca z ekspertami z grupy DT pozwoli firmie na zdobycie istotnego udziału w tym, jak marki współpracować będą z twórcami na tej innowacyjnej platformie. – Metaverse to nowy krok w rozwoju internetu, to uniwersalna sieć, gdzie możemy tworzyć własne światy i wspólnie je eksplorować w wirtualnej przestrzeni w sposób, który może być masowo skalowalny. Metaverse będzie w znacznie większym stopniu oparte o niezależnych, mniejszych twórców. Nie zmieni się jedna rzecz – ludzie dalej będą tworzyć treści skierowane do różnych grup odbiorców. Jednak sposób odbioru będzie zupełnie inny. Inna musi być też droga, jaką marki docierać będą do „mieszkańców” metawersum – tłumaczy Wójcik.

Spółka, która została założona w 2019 r., planuje powiększyć zespół (również sprzedażowy) oraz wykorzystać możliwości technologiczne grupy Deutsche Telekom właśnie do opracowania nowych, innowacyjnych pól działania. Potencjał jest olbrzymi – według P&S Intelligence przychody rynku metaverse w 2021 r. sięgnęły ponad 148,5 mln dol., a prognozy wskazują, że w 2030 r. będzie to już 1,55 mld dol.

Rewolucja w sieci w relacjach z firmami

Według międzynarodowej agencji marketingu influencerskiego Mediakix na świecie działać może już blisko 38 mln dużych, średnich i małych influencerów. Platformy, takie jak Instagram, Twitch, Tik Tok czy Facebook, gromadzą przed komputerami i urządzeniami mobilnymi miliardy użytkowników, którzy każdego dnia śledzą informacje udostępniane przez swoich ulubionych twórców. Nic dziwnego, że inStreamly, który rewolucjonizuje relację między twórcami treści gamingowych, a firmami, które chciałyby wykorzystać ich możliwości w kampaniach reklamowych, znalazł się w kręgu zainteresowań inwestorów. Dzięki temu do firmy popłynęły pieniądze od Deutsche Telekom hubraum Fund. Jak wskazuje Cezary Iwan, menedżer inwestycyjny hubraum, niemiecki fundusz inwestuje w spółki technologiczne na wczesnym etapie rozwoju, w których grupa dostrzega potencjał długofalowej współpracy.

– Gaming, streaming i metaverse to szybko rozwijające się rynki, niezwykle istotne dla nas zarówno pod kątem partnerstw biznesowych, jak i działań w obszarze marketingu i reklamy. W tym kontekście zasoby, know-how i doświadczenie inStreamly stanowią dla nas bardzo dużą wartość – mówi Iwan. – Jednocześnie cieszymy się, że zespół uznał nawiązanie bliskiej współpracy z nami za cenne źródło potencjalnych korzyści i wartości dodanej na drodze dalszego rozwoju spółki – zaznacza.

W inStreamly parę lat temu zainwestował już rodzimy fundusz SMOK Ventures (w portfelu ma też takie start-upy jak SunRoof, MX Labs czy Vue Storefront).

Deutsche Telekom hubraum Fund, czyli fundusz telekomunikacyjnego potentata zza naszej zachodniej granicy, zainwestował w inStreamly. W efekcie DT głębiej wejdzie na rynek streamingu, z kolei warszawski start-up będzie mógł rozwinąć się na rynkach zagranicznych oraz skorzystać z doświadczeń technologicznych innych spółek z portfolio funduszu.

– Możemy liczyć nie tylko na wsparcie technologiczne i wiedzę od branżowych liderów, ale także pomoc w obszarze rozwoju biznesu. A szczególnie istotna jest dla nas współpraca w Niemczech, bo to jeden z rynków gdzie inStreamly radzi sobie najlepiej – podkreśla Wiktoria Wójcik, współzałożycielka start-upu.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowe leki na raka czy cukrzycę. Polskie firmy zmieniają światową medycynę
Biznes Ludzie Startupy
Ogniwa z Polski zamienią ścieki na ciepło
Biznes Ludzie Startupy
Globalne koncerny zwiększają sprzedaż dzięki polskiej sztucznej inteligencji
Biznes Ludzie Startupy
Latająca amfibia. Polska firma, znana z filmowego hitu, stworzyła broń przyszłości
Materiał Promocyjny
Jakie są główne zalety systemów do zarządzania zasobami ludzkimi?
Materiał partnera
Cyberbezpieczeństwo w nowym wydaniu
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rozpycha się rynku podróży. Wchodzi do kolejnych krajów