Nigeryjski blockchain ratuje życie. Startupy, które zmienią medycynę

Algorytm rozpoznający wzorce pracy serca, które odpowiadają za najczęstsze problemy kardiologiczne, czy pomagający w leczeniu bezpłodności – start-upy sięgają po sztuczną inteligencję, by ta poprawiła jakość ochrony naszego zdrowia.

Aktualizacja: 24.06.2023 12:02 Publikacja: 20.06.2023 01:52

System CaaS, czyli „kardiolog jako usługa”, to projekt start-upu Idoven. Wykorzystuje on inteligentn

System CaaS, czyli „kardiolog jako usługa”, to projekt start-upu Idoven. Wykorzystuje on inteligentne algorytmy do wykrywania chorób serca. System 20-krotnie skraca czas lekarzy na analizy EKG

Foto: shutterstock

Technologie tzw. systemów uczących się (m.in. machine learning czy deep learning) mogą ulepszyć każdy aspekt działania branży opieki medycznej – od wsparcia lekarzy we wczesnym wykrywaniu chorób, po przyspieszenie rozwoju badań. Nic dziwnego więc, że start-upy coraz chętniej wykorzystują AI, aby poprawiać jakość i funkcjonowanie systemu ochrony zdrowia. To m.in. dla tych firm Google uruchomił właśnie kolejny program: Growth Academy: AI for Health. Ma pomóc start-upom z Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu w łatwiejszym skalowaniu i wprowadzaniu innowacji z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (twórcy nowatorskich technologii mogą aplikować do tego programu do 10 lipca br.).

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes Ludzie Startupy
Polki rewolucjonizują usługi krawieckie. Zrozumiały pokolenie Z i zarabiają
Biznes Ludzie Startupy
Ta aplikacja ochroni Polaków. Wykryje szkodliwe związki
Biznes Ludzie Startupy
Dotyk przez internet? Tak, to już możliwe, Polacy zbliżą narody
Biznes Ludzie Startupy
Polacy połączyli modę z AI. Na celowniku Stany Zjednoczone
Biznes Ludzie Startupy
Indeks strachu Trumpa. Ukraińcy w Polsce stworzyli narzędzie przewidujące przyszłość
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem