Polska firma zalewa świat pudełkami. Biznes nakręcany przez e-commerce

Kartony, koperty, taśmy, folie i wypełnienia do opakowań – wszystko, co potrzeba sklepom prowadzącym sprzedaż wysyłkową, w jednym miejscu. Polska platforma teraz chce przyspieszyć ekspansję zagraniczną.

Publikacja: 12.02.2024 20:06

Około 60 mld zł wart jest rynek opakowań w naszym kraju. Mocno zaistnieć chce na nim podwarszawski s

Około 60 mld zł wart jest rynek opakowań w naszym kraju. Mocno zaistnieć chce na nim podwarszawski start-up Boxmarket

Foto: mat. pras.

Start-up z podwarszawskiego Brwinowa, który stworzył cały ekosystem dla firm z branży e-commerce, ma imponujące plany – chce rozszerzyć zasięg swojej platformy o kolejne rynki, by stać się liderem w swojej kategorii w Europie. W plany firmy Boxmarket, bo o niej mowa, uwierzyli już inwestorzy. Dzięki pozyskanym niedawno 2 mln zł od funduszu Tar Heel Capital Pathfinder (THCP) spółka może zacząć realizować te ambitne zamierzenia.

– Pozyskane pieniądze przeznaczymy m.in. na kolejne inwestycje w IT i dalszą digitalizację procesów, a także wzmocnienie działań marketingowych nakierowanych na zwiększenie skali sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i za granicą – tłumaczy Kamil Karasiński, prezes Boxmarketu.

Zaczęli od tekturowych opakowań

Start-up zbudował sklep internetowy z niezbędnymi produktami do profesjonalnej wysyłki towarów. Chodziło o to, by e-sprzedawca mógł wygodnie oraz estetycznie pakować swoje produkty, a także realizować indywidualne potrzeby klientów. Projekt, za którym stoją Karasiński i Krzysztof Rusin, ma więc usprawniać procesy magazynowe i oszczędzać czas związany z pakowaniem produktów do wysyłki. Firma nie ukrywa, że chce wygryźć spory kawałek wartego ok. 60 mld zł rodzimego rynku opakowań.

Czytaj więcej

Koniec rodzinnej wojny o to, czego słuchać. Wielkie zmiany w samochodach

Właśnie minęło dziesięć lat od czasu, gdy narodził się pomysł na ten biznes. W 2013 r. Rusin wymyślił sobie, że zbuduje firmę produkującą tekturowe opakowania. Potem sprawy potoczyły się dość szybko. Pozyskanie pierwszego dużego klienta (Showroom) pozwoliło myśleć o szybkim rozwoju. Zaraz przyszedł kolejny znaczący kontrakt (ze spółką Drei-V GmbH). Start-up, który zaczynał jako Box Maker, a dziś funkcjonuje pod logo Boxmarket, rósł w oczach. Napędzał go rosnący w dwucyfrowym tempie rynek e-commerce. Dziś nad Wisłą jest już ok. 60 tys. sklepów internetowych, a – według prognoz – wartość całego polskiego rynku e-handlu do roku 2027 wzrośnie do 187 mld zł (dla porównania w 2021 r. był to poziom o 94 mld zł niższy).

Ekspansja zagraniczna

Ale Boxmarket nie chce koncentrować się tylko na polskim rynku. Zresztą już teraz z platformy korzystają biznesy e-commerce z 24 innych krajów europejskich. Jak podkreśla Radosław Czyrko, partner zarządzający THCP, działalność Boxmarketu wpisuje się w rosnący popyt na produkty związane z rozwijającym się sektorem sprzedaży wysyłkowej i branżą e-commerce. – Uniwersalność i konkurencyjność cenowa produktów, które oferuje platforma, powoduje, że projekt ma ogromny potencjał ekspansji na rynki międzynarodowe – przekonuje. I wskazuje, że to stabilnie rozwijający się biznes (start-up współpracuje m.in. z Epaka.pl jako podwykonawca, a także z firmą Shoper).

– Mocno wierzymy w dynamiczny rozwój branży e-commerce, a co za tym idzie, również rynku opakowań dla tej branży. Duży udział w nim mają firmy z sektora MŚP i to właśnie do nich chcemy dotrzeć z naszą ofertą w całej Europie – zapowiada Krzysztof Rusin. – Współpraca z Tar Heel Capital Pathfinder pozwoli nam znacząco przyspieszyć rozwój sprzedaży – dodaje. Start-up kładzie nacisk na innowacje – ekologiczne opakowania czy tzw. packvertising (opakowanie staje się kolejnym nośnikiem reklamowym, który umożliwia dotarcie z marką do klienta), a także personalizację opakowań, która zyskuje sporą popularność (użytkownicy sami mogą je projektować online).

Start-up z podwarszawskiego Brwinowa, który stworzył cały ekosystem dla firm z branży e-commerce, ma imponujące plany – chce rozszerzyć zasięg swojej platformy o kolejne rynki, by stać się liderem w swojej kategorii w Europie. W plany firmy Boxmarket, bo o niej mowa, uwierzyli już inwestorzy. Dzięki pozyskanym niedawno 2 mln zł od funduszu Tar Heel Capital Pathfinder (THCP) spółka może zacząć realizować te ambitne zamierzenia.

– Pozyskane pieniądze przeznaczymy m.in. na kolejne inwestycje w IT i dalszą digitalizację procesów, a także wzmocnienie działań marketingowych nakierowanych na zwiększenie skali sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i za granicą – tłumaczy Kamil Karasiński, prezes Boxmarketu.

Pozostało 81% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów
Biznes Ludzie Startupy
O polskiej firmie głośno w USA. Ożywiła gwiazdy Hollywood w kontrowersyjny sposób
Biznes Ludzie Startupy
Będą uczyć, jak nie paść ofiarą botów. Polska firma idzie w świat
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał partnera
4 miliony na urodziny
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą