CD Projekt walczy z wirusem. Do kieszeni sięgają też potentaci IT

Bloomberg

Studio przekaże na walkę z pandemią 2 mln zł, a drugie tyle dorzucą główni akcjonariusze i zarząd. „Potraktujcie poważnie to, co się dzieje wokół nas i zostańcie w domu” – piszą twórcy „Wiedźmina”.

„Wszyscy śledzimy wydarzenia związane z koronawirusem. Rośnie liczba zachorowań, a przed służbą zdrowia stoi coraz więcej wyzwań. W tych ciężkich chwilach liczy się każda pomoc, więc przez ostatnie dni zastanawialiśmy się, jak moglibyśmy dołożyć swoja cegiełkę. Nie znamy się na kupowaniu sprzętu medycznego, masek ani kombinezonów, dlatego podjęliśmy decyzję o współpracy z profesjonalistami z wieloletnim doświadczeniem — WOŚP” – czytamy w oświadczeniu umieszczonym na profilu CD Projektu na Facebooku. Dalej firma podaje, że przekazała dziś 4 mln zł na walkę z koronawirusem. Połowę tej kwoty jako CD Projekt, a drugą połowę prywatnie. Część prywatna została sfinansowana przez głównych akcjonariuszy oraz zarząd.

„Chcielibyśmy również podziękować całej służbie medycznej i wszystkim osobom zaangażowanym w walkę z wirusem. Z narażeniem własnego zdrowia codziennie walczycie o nasze. Wasza ciężka praca to dla nas inspiracja” – czytamy w oświadczeniu spółki.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus miesza na giełdzie. CD Projekt więcej wart niż PZU

Apeluje też ona do wszystkich, którzy czytają umieszczoną przez nią wiadomość. ”Potraktujcie poważnie to, co się dzieje wokół nas. Słuchajcie zaleceń tych, którzy znają się na zdrowiu publicznym. Zostańcie w domu i nie dajcie się wirusowi!”

Pod wpisem CD Projektu na Facebooku pojawiło się już niemal trzysta komentarzy. „Ogromne uznanie i szacunek. Wybraliście najlepszą drogę przekazania funduszu. Brawo” – napisał jeden z internautów. ”Chyba kupię jeszcze jedną kopię Wiedźmina 3 🙂 jesteście wspaniali!” – pisze inny.

CD Projekt jest największym polskim twórcą gier. Jego najbardziej znaną grą jest seria „Wiedźmin”, a 17 września zadebiutuje „Cyberpunk 2077”.

W walkę z pandemią włączyły się też inne technologiczne spółki. I tak na przykład zarząd Asseco podjął decyzję o przeznaczeniu 1 mln zł na wsparcie sektora zdrowia.

– Działamy także lokalnie. Podkarpacki Klub Biznesu, którego Asseco jest jednym z założycieli, w ramach przeciwdziałania skutkom pandemii podjął decyzję o finansowym wsparciu sektora medycznego na Podkarpaciu. PKB przeznaczy 300 tys. zł na ten cel, a Asseco dołoży do tej kwoty dodatkowe 100 tys. zł – informował wczoraj Adam Góral, prezes Asseco Poland. Grupa udostępniła też platformę do prowadzenia zajęć edukacyjnych. „Partnerstwo dla uczelni” – to oferta Asseco, Operatora Chmury Krajowej oraz Googla, mająca na celu udostępnienie na okres 6 miesięcy bezpłatnej infrastruktury i narzędzi do prowadzenia zdalnych zajęć na uczelniach.

CZYTAJ TAKŻE: Firmy IT: długoterminowo zyskamy na koronawirusie

Z kolei dystrybutor sprzętu, firma AB, podarował wrocławskiemu szpitalowi zakaźnemu laptopy i smartfony. – Nie mamy niestety w magazynie sprzętu medycznego, ale lekarzom – będącym na pierwszej linii – brakuje komputerów do pracy, a pacjenci leczeni w pełnej izolacji nie mają innej możliwości kontaktu z bliskimi niż zdalna – starsze osoby nie posiadają przy tym często własnych urządzeń – komentował Andrzej Przybyło, prezes AB. Zaapelował też do innych przedsiębiorców, aby włączyli się we wspieranie walki z koronawirusem nawet w sytuacji, gdy nie posiadają na stanie maseczek, kombinezonów czy rękawiczek.

– Potrzeby są szerokie, a najgorsze dopiero nadejdzie – przestrzega szef AB.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Blisko 15 tys. ofiar koronawirusa, zobacz jego postępy na mapie

Koronawirus zaraził już blisko 350 tys. osób na całym świecie, z czego blisko 15 ...

Zaufaj robotom. Właśnie wchodzą na sale operacyjne

W Stanach Zjednoczonych jeden robot chirurgiczny da Vinci przypada na 100 tys. mieszkańców, w ...

AliExpress otworzył sklep stacjonarny. Zaskakujące miejsce

Platforma e-commerce należąca do chińskiego giganta, Alibaby, inwestuje w stacjonarne sklepy pod marką AliExpress. ...

Andrzej Olszewski: Porozumienie ws. nowego badania mediów w Polsce jest możliwe

Od prawie dwóch lat opracowywane jest nowe badanie konsumpcji mediów elektronicznych w Polsce. Zainicjowała ...

Roślinna wieprzowina wchodzi na rynek. Z probówki, ale smaczna

Amerykańska firma Impossible Foods już wkrótce wprowadzi na rynek wegańskie kiełbasy oraz wieprzowinę. Impossible ...

Google: Nie zapłacimy wydawcom we Francji

Amerykańska firma nie zamierza płacić francuskim wydawcom prasy za wyświetlanie ich artykułów w swojej ...