Firma Miinto w naszym kraju jest obecna od trzech lat, ale teraz zamierza przyspieszyć ekspansję. Dla stojącego za duńskim gigantem branży e-commerce Konrada Kierklo obecność na tym rynku ma szczególne znaczenie. Zresztą nie ukrywa, że stworzenie w Polsce lokalnego hubu IT ma także wymiar sentymentalny. Kierklo wychował się w Danii, ale korzenie z ojczyzną jego ojca są wciąż mocne. Ten – jako antykomunistyczny opozycjonista – musiał wraz z rodziną emigrować. W latach 80. XX w. familia Kierkłów przeniosła się do Danii. I to właśnie tam Konrad stawiał biznesowe kroki. W 2009 r. w Kopenhadze – jako absolwent Syddansk Universitet – założył Miinto. Platforma modowa okazała się strzałem w dziesiątkę. Co roku biznes rósł w tempie dwu-, a nawet trzycyfrowym. Mimo to jeszcze rok temu Miinto była firmą działającą głównie w Skandynawii. Obecnie już ponad połowę swoich przychodów czerpie jednak z rynków poza krajami nordyckimi. W 2019 r. przejęła jednego z wiodących polskich graczy – Showroom.
– W jednym miejscu skupiamy lokalnych projektantów i międzynarodowe marki, tworząc w ten sposób sklep z zupełnie unikatową ofertą. Pozwala to wspierać małe i średnie przedsiębiorstwa szyjące niepowtarzalne ubrania. Pandemia potwierdziła, że rynek potrzebuje naszej platformy – wyjaśnia Konrad Kierklo, prezes Miinto.
Czytaj więcej
Spółka Stars.Space ustanowiła nowy rekord wartości kapitału zebranego w ramach crowdfundingu udziałowego. Firma zebrała w sieci, w zamian za udziały, 4,55 mln zł.
Firma z polskimi korzeniami urosła w Europie o 54 proc. w ciągu ostatniego roku, stając się jedną z największych europejskich platform modowych. I nie jest to jej ostatnie słowo. Polski hub IT, w którym pracę znajdzie 300 specjalistów, ma stać się jedną z trampolin do światowej ekspansji.
Platforma jest już obecna na 13 europejskich rynkach (m.in. Holandii, Niemczech, Wlk. Brytanii czy Francji) i oferuje produkty pochodzące od 5 tys. lokalnych marek. W Polsce współpracuje z ponad 300 partnerami. Ale Miinto ma też produkty największych marek, jak Gucci, Balenciaga czy Louis Vuitton.