RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 26.12.2024 03:10 Publikacja: 25.10.2021 01:51
pokaz mody
Foto: Fot: Raden Prasetya/Unsplash
Firma Miinto w naszym kraju jest obecna od trzech lat, ale teraz zamierza przyspieszyć ekspansję. Dla stojącego za duńskim gigantem branży e-commerce Konrada Kierklo obecność na tym rynku ma szczególne znaczenie. Zresztą nie ukrywa, że stworzenie w Polsce lokalnego hubu IT ma także wymiar sentymentalny. Kierklo wychował się w Danii, ale korzenie z ojczyzną jego ojca są wciąż mocne. Ten – jako antykomunistyczny opozycjonista – musiał wraz z rodziną emigrować. W latach 80. XX w. familia Kierkłów przeniosła się do Danii. I to właśnie tam Konrad stawiał biznesowe kroki. W 2009 r. w Kopenhadze – jako absolwent Syddansk Universitet – założył Miinto. Platforma modowa okazała się strzałem w dziesiątkę. Co roku biznes rósł w tempie dwu-, a nawet trzycyfrowym. Mimo to jeszcze rok temu Miinto była firmą działającą głównie w Skandynawii. Obecnie już ponad połowę swoich przychodów czerpie jednak z rynków poza krajami nordyckimi. W 2019 r. przejęła jednego z wiodących polskich graczy – Showroom.
Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.
Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Eksperci z DS Smith pokazali wizję tego typu opakowań – byłyby ekologiczne i inteligentne.
Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.
Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych, jak smartfon lub tablet – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
W przyszłym roku świat technologii zdominuje sztuczna inteligencja. AI zmieni rynek i gospodarkę, wpłynie na pracodawców i zatrudnienie. Sporo zawodów ulegnie zmianie, a roboty zyskają nowe możliwości.
Już nie Galeries Lafayette ani dom handlowy La Samaritaine – w tym roku zwycięzcą nieoficjalnej bitwy na najlepsze dekoracje świąteczne w Paryżu został luksusowy butik Diora w siódmej dzielnicy.
Oura to dziś świetnie znana marka w branży nowych technologii – zagospodarowała niszę na rynku urządzeń mobilnych, tworząc nowatorski produkt, który kopiować chcą najwięksi gracze. Firma zdobyła właśnie potężny zastrzyk pieniędzy.
Szwajcarska precyzja i szalone sportowe emocje – z tej mieszanki musiało powstać coś niezwykłego. Oto Longines Conquest Chrono Ski Edition, edycja specjalna przygotowana z myślą o nadchodzących mistrzostwach świata FIS w narciarstwie alpejskim.
Kupowanie skamielin to stało się nowym trendem wśród bogatych kolekcjonerów. Zdaniem wielu ekspertów cierpi na tym świat nauki, a badacze tracą w ten sposób niezwykle cenne obiekty.
Najnowsza praca Banksy'ego, anonimowego artysty tworzący sztukę uliczną, wywołała spore emocje. Nie wiadomo, gdzie zostało umieszczone najnowsze dzieło, nie ustają natomiast dyskusje na temat tego, co artysta chce przekazać poprzez swoją nową pracę.
Po prawie 35 latach od założenia firmy amerykańska projektantka Vera Wang postanowiła ją sprzedać. Nie oznacza to jednak, że rozstaje się ze stworzoną przez siebie marką.
Na decyzje zakupowe ma wpływ wiele czynników. Które z nich są decydujące? Temu tematowi poświęcili czas autorzy raportu przygotowanego na zlecenie platformy internetowej Rakuten.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas