Reklama
Rozwiń

Platforma fashion z polskimi korzeniami to już europejski gigant

Syn opozycjonisty z czasów PRL zbudował w Danii potężny modowy biznes online. Teraz podbija polski rynek. Nad Wisłą w swoim centrum IT planuje zatrudnić 300 pracowników.

Publikacja: 25.10.2021 01:51

pokaz mody

pokaz mody

Foto: Fot: Raden Prasetya/Unsplash

Firma Miinto w naszym kraju jest obecna od trzech lat, ale teraz zamierza przyspieszyć ekspansję. Dla stojącego za duńskim gigantem branży e-commerce Konrada Kierklo obecność na tym rynku ma szczególne znaczenie. Zresztą nie ukrywa, że stworzenie w Polsce lokalnego hubu IT ma także wymiar sentymentalny. Kierklo wychował się w Danii, ale korzenie z ojczyzną jego ojca są wciąż mocne. Ten – jako antykomunistyczny opozycjonista – musiał wraz z rodziną emigrować. W latach 80. XX w. familia Kierkłów przeniosła się do Danii. I to właśnie tam Konrad stawiał biznesowe kroki. W 2009 r. w Kopenhadze – jako absolwent Syddansk Universitet – założył Miinto. Platforma modowa okazała się strzałem w dziesiątkę. Co roku biznes rósł w tempie dwu-, a nawet trzycyfrowym. Mimo to jeszcze rok temu Miinto była firmą działającą głównie w Skandynawii. Obecnie już ponad połowę swoich przychodów czerpie jednak z rynków poza krajami nordyckimi. W 2019 r. przejęła jednego z wiodących polskich graczy – Showroom.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
E-Commerce
Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu
E-Commerce
Rewolucja w opakowaniach. Ekologiczne i same się naprawią
E-Commerce
Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki
E-Commerce
Awatar i wirtualna przymierzalnia. Tym nas kusi e-commerce
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
E-Commerce
W ten sposób robimy teraz zakupy. Zaskakująca statystyka
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku