Xiaomi startuje z nową marką

Lu Weibing (z prawej) pokieruje marką Redmi. Lei Jun, twórca Xiaomi (z lewej), liczy na sukces nowego brandu
materiały prasowe

„Małe ziarno” lub też „proso” – tak należałoby przetłumaczyć nazwę Xiaomi na język polski. Teraz pojawi się kolejna marka firmy.

Chiński producent urządzeń mobilnych dość szybko zadomowił się na polskim rynku smartfonów, zwłaszcza w segmencie sprzętów z niższej półki. Furorę zrobiły jego telefony serii Redmi. Gdy Polacy nauczyli się już wymawiać nazwę chińskiej firmy (czyta się ją „siaomi”), okazuje się, że dostaną nową. Xiaomi ogłosiło, że tworzy submarkę.

Nie będzie to jednak zupełnie nowy brand, ale dobrze już znany – Redmi. Spółka tłumaczy, że decyzja o stworzeniu nowej marki ma wpłynąć na szybszy rozwój grupy Xiaomi. Do 30 września ub.r. Xiaomi sprzedało ponad 278 mln smartfonów z serii Redmi.

CZYTAJ TAKŻE: Smartfony OPPO, firmy numer 5. na świecie, w Polsce od 31 stycznia

Na podobny ruch kilka lat wcześniej zdecydował się Huawei, który wydzielił jako osobny brand markę Honor.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amerykanie mają radykalny pomysł na uzależnienie od narkotyków

Implant mózgowy ma pomóc w pozbyciu się uzależnienia od narkotyków. Pionierską operację przeprowadzili naukowcy ...

Facebook chce czytać w naszych myślach

Od ogłoszenia planów stworzenia interfejsu mózg – komputer minęło ponad dwa lata. Facebook wraz ...

Państwowi giganci chcą, by startupy rozwiązały ich problemy

12 września ruszy rządowy konkurs, wzorowany na amerykańskim DARPA, gdzie projekty dla armii prezentują ...

Ericsson podaje rękę Chińczykom z Oppo

Oskarżenia USA pod adresem Huawei i ZTE o powiązania z rządem z Pekinem i ...

Rosyjski Jobs, który się władzy nie kłania

Kreml nie lubi Pawła Durowa, współtwórcy najpopularniejszego w Rosji portalu społecznościowego VKontakte i właściciela ...

Światowy lider cyberbezpieczeństwa okradziony z danych

Podobno szewc bez butów chodzi. Firma, która określa siebie mianem globalnego lidera cyberbezpieczeństwa, nie ...