Xiaomi startuje z nową marką

Lu Weibing (z prawej) pokieruje marką Redmi. Lei Jun, twórca Xiaomi (z lewej), liczy na sukces nowego brandu
materiały prasowe

„Małe ziarno” lub też „proso” – tak należałoby przetłumaczyć nazwę Xiaomi na język polski. Teraz pojawi się kolejna marka firmy.

Chiński producent urządzeń mobilnych dość szybko zadomowił się na polskim rynku smartfonów, zwłaszcza w segmencie sprzętów z niższej półki. Furorę zrobiły jego telefony serii Redmi. Gdy Polacy nauczyli się już wymawiać nazwę chińskiej firmy (czyta się ją „siaomi”), okazuje się, że dostaną nową. Xiaomi ogłosiło, że tworzy submarkę.

Nie będzie to jednak zupełnie nowy brand, ale dobrze już znany – Redmi. Spółka tłumaczy, że decyzja o stworzeniu nowej marki ma wpłynąć na szybszy rozwój grupy Xiaomi. Do 30 września ub.r. Xiaomi sprzedało ponad 278 mln smartfonów z serii Redmi.

CZYTAJ TAKŻE: Smartfony OPPO, firmy numer 5. na świecie, w Polsce od 31 stycznia

Na podobny ruch kilka lat wcześniej zdecydował się Huawei, który wydzielił jako osobny brand markę Honor.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polskie fundusze wolą szukać perełek za granicą

Aż 43 proc. transakcji, jakie przeprowadziły w 2018 r. krajowe fundusze wysokiego ryzyka, dotyczyło ...

Chmura chroni nasze zdrowie

Globalny rynek usług chmurowych dla służby zdrowia osiągnie do 2025 r. wartość ponad 55 ...

Zalando utrudnia zwroty. Koniec z noszeniem i niepłaceniem

Wiele sklepów internetowych ma bardzo korzystną politykę zwrotów wykraczającą daleko poza korzyści, jakie dają ...

Chiny chcą zakazać kopania bitcoina

To może być kolejny cios dla walut cyfrowych, które niedawno złapały drugi oddech. Chińskie ...

Michał Kanownik: Stać nas jako kraj, żeby być wśród liderów wprowadzania 5G

Polska aspiruje do rangi najnowocześniejszych krajów ściągających innowacje. 5G jest do tego niezbędne. Oby ...

Sklepy internetowe biją rekordy. Co jest hitem?

Liczba e-sklepów rośnie od lat, ale ponad 7,7 tys. nowych internetowych sprzedawców, którzy pojawili ...