Xiaomi startuje z nową marką

Lu Weibing (z prawej) pokieruje marką Redmi. Lei Jun, twórca Xiaomi (z lewej), liczy na sukces nowego brandu
materiały prasowe

„Małe ziarno” lub też „proso” – tak należałoby przetłumaczyć nazwę Xiaomi na język polski. Teraz pojawi się kolejna marka firmy.

Chiński producent urządzeń mobilnych dość szybko zadomowił się na polskim rynku smartfonów, zwłaszcza w segmencie sprzętów z niższej półki. Furorę zrobiły jego telefony serii Redmi. Gdy Polacy nauczyli się już wymawiać nazwę chińskiej firmy (czyta się ją „siaomi”), okazuje się, że dostaną nową. Xiaomi ogłosiło, że tworzy submarkę.

Nie będzie to jednak zupełnie nowy brand, ale dobrze już znany – Redmi. Spółka tłumaczy, że decyzja o stworzeniu nowej marki ma wpłynąć na szybszy rozwój grupy Xiaomi. Do 30 września ub.r. Xiaomi sprzedało ponad 278 mln smartfonów z serii Redmi.

CZYTAJ TAKŻE: Smartfony OPPO, firmy numer 5. na świecie, w Polsce od 31 stycznia

Na podobny ruch kilka lat wcześniej zdecydował się Huawei, który wydzielił jako osobny brand markę Honor.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Litwini wjeżdżają do Polski na hulajnogach

Litewska firma CityBee, znana w Polsce z wynajmu aut dostawczych na minuty (tzw. car-sharing), ...

Jednorożce chcą zostać bykami na Wall Street

Wśród największych startupów za oceanem szykuje się prawdziwy wysyp giełdowych debiutów. Na parkiet idą ...

Airbnb wychodzi z internetu

Znany internetowy pośrednik w wynajmie lokali podróżnym zainwestuje w sieć hoteli w Indiach. Chodzi ...

Chiny prześwietlają smartfony turystom

Straż graniczna w rejonie Xinjiang instaluje program do skanowania telefonu analizujący treści, może również ...

Roboty pomogą farmerom przy uprawie pomidorów

Nowatorski robot ma ułatwić życie holenderskim hodowcom pomidorów. Urządzenie o nazwie Plantalyzer pozwoli przewidywać ...

Pierwszy afrykański jednorożec idzie na nowojorski parkiet

Jumia, firma z branży e-commerce z Nigerii, wybiera się na NYSE. Powstała w 2012 ...