Nowy gracz na rynku smartfonów. Tylko w Polsce ma 6 mln fanów

mat. pras.

Juanguo Pro 3 pod taką nazwą na rynku debiutuje właśnie najnowszy smartfon chińskiej produkcji. Ale nie jest to zwyczajna słuchawka, kolejna z wielu, jakie masowo produkowane są w Państwie Środka.

Za produktem stoi internetowy hegemon, który właśnie wykonuje swój pierwszy krok na rynku urządzeń mobilnych. Bytedance, bo o nim mowa, to koncern, który stoi za uwielbianą na całym świecie aplikacją wideo TikTok.

CZYTAJ TAKŻE: ISIS rekrutuje na TikToku, ulubionej aplikacji nastolatków

Social mediowy gigant w styczniu przejął pakiet patentów technologicznych od chińskiej firmy Smartisian, a tym samym pozyskał know-how niezbędne do wejścia na rynek smartfonów. Teraz zdobytą wiedzę przekuwa…, no właśnie, w co? Czy Smartisan Jianguo Pro 3 okaże się złotem i pozwoli wykroić właścicielowi TikToka atrakcyjną rynkową niszę, jak udało się to choćby Google’owi, który znalazł fanów dla swoich aparatów Pixel?

Bytedance, podobnie jak kiedyś Google, debiutuje w nowym dla siebie sektorze z handicapem w postaci potężnego grona fanów. Z aplikacji TikTok korzysta bowiem ponad 1,5 mld użytkowników na całym świecie miesięcznie (dla porównania Facebook ma ich 2,4 mld). Największe grono użytkowników jest w Azji, ale baza do podboju rynku smartfonów i tak jest imponująca. Wystarczy wspomnieć, że z serwisu od Bytedance w samej Polsce korzysta aż 6 mln osób.

CZYTAJ TAKŻE: TikTok: Enklawa młodych warta miliardy

Juanguo Pro 3 nie ukrywa, że adresowany jest do fanów TikToka, o czym może świadczyć choćby szybki skrót do ukochanej aplikacji bezpośrednio z ekranu blokady. Sprzęt wyposażono w niemal 6,4-calowy wyświetlacz full HD+ AMOLED, procesor Qualcomm Snapdragon 855+, a także niezwykle ważne dla użytkowników apki kamery – przednią 20-megapikselową i tylne obiektywy: główny (48 megapikseli), szerokokątny (12 megapikseli), makro (5 megapikseli) i teleobiektyw (8 megapikseli).

Smartfon, który ma kosztować ok. 412 dol, adresowany jest głównie do odbiorców w Chinach (tam TikTok działa pod nazwą DouYin), ale może trafić też do Indii. Na razie nie wiadomo, czy i kiedy Jianguo (w jęz. mandaryńskim oznacza „orzech”) zadebiutuje w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Google pracuje nad własnym smartfonem z elastycznym ekranem

TikTok to aplikacja muzyczna, w której użytkownicy mogą zamieszczać i oglądać krótkie klipy o długości do 15 sekund. Jest wyjątkowo popularna wśród młodzieży. Na rynku działa od 2016 r. Ale przełomowy okazał się rok 2017 r., gdy Bytedance, obecnie wyceniany na 75 mld dol., przejął za ok. 1 mld dol. Musical.ly, a wraz z apką bazę użytkowników. W 2018 r. TikTok był już trzecią najchętniej pobieraną aplikacją na świecie.
Michał Duszczyk

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Możliwe opóźnienia w budowie Internetu dla szkół

W Polsce około 16 proc. szkół podstawowych, gimnazjów liceów i technikum ma łącze internetowe ...

IKEA znalazła sposób na polski zakaz

Choć sklep internetowy z pełną ofertą firmy działa od niedawna, to już 10 proc. ...

Gry kupujemy już online, a nie na nośnikach

Dni gier na fizycznych nośnikach wydają się być policzone. Płyty w atrakcyjnych opakowaniach przyciągających ...

Steam obniża prowizje – polscy producenci gier drożeją

Im więcej zarobi gra, tym większa oszczędność dla studia – tak w skrócie można ...

Polski sterylizator wydłuży życie maseczek. Potężne oszczędności

Pol-Eko Aparatura, rodzimy producent laboratoryjnego sprzętu, opracował urządzenie, które pozwoli na ponowne wykorzystanie masek ...