Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

materiały prasowe

Snap we współpracy z firmą modową Gucci wypuszcza inteligentne okulary. Spectacles x Gucci są wyposażone w kamery i mogą obsługiwać rozszerzoną rzeczywistość.

Ręcznie malowane okulary mają mocno nasycone i krzykliwe barwy, które nie każdemu mogą odpowiadać. Snap argumentuje jednak, że są one charakterystyczne dla pracy fotograficznej i obrazów Harmony Korine, amerykańskiego twórcy kina niezależnego, który je zaprojektował.

Portal Engadget podaje, że głównym atutem tych okularów jest konfiguracja dwóch kamer, która pozwala uchwycić świat w 3D. Użytkownik może nakładać filtr 3D na różne obiekty w prawdziwym świecie.

CZYTAJ TAKŻE: Niewidzialne soczewki z Polski dla Chińczyków

Wygląd okularów wzorowany jest także na ostatnim krótkometrażowym filmie stworzonym przez Korine właśnie za pomocą m.in. Spectacles 3. Promocyjny film pokazuje możliwości Spectacles 3 i wzbogacony jest o efekty 3D stworzone specjalnie do niego. Snap w oświadczeniu opisał ten projekt jako nieokiełznany krajobraz marzeń o dźwięku i kolorze.

Pierwsza wersja okularów Spectacles pojawiła się w 2016 roku, lecz nie odniosła sukcesu. Firma straciła na pierwszych dwóch generacjach ponad 40 milionów dolarów. Okulary Spectacles służą do nagrywania krótkich filmików wideo na Snapchat. Dzięki nim użytkownik jest w stanie szybko zamieszczać je na swoim koncie.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook tworzy inteligentne okulary. Z Ray-Banem uderzy w smartfony

Również Facebook tworzy inteligentne okulary we wspópracy z innym modowym gigantem – Ray-Banem. Idzie nawet dalej. Jego okulary w technologii rozszerzonej rzeczywistościmają być zaprojektowane tak, by już w 2023 roku móc nawet zastąpić smartfony. Koncern pracuje nad stworzeniem takich okularów już od 2017 roku, a projekt nosi nazwę „Orion”. Dzięki inteligentnym okularom użytkownik będzie mógł m.in. odbierać połączenia, czy transmitować obraz na żywo.

Na okularami AR pracuje też Qualcomm, którego wspiera Niantic, firma, która tworzy gry, m.in ma na koncie słynną Pokemon Go.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ruszyły testy sieci 5G T-Mobile Polska w Warszawie. Co w nich wyjątkowego?

Start testów sieci komórkowej nowej generacji 5 w stolicy Polski ogłosili w piątek wieczorem ...

Uber Eats będzie miał groźnego konkurenta. To gigant e-commerce

Amazon inwestuje ponad pół miliarda dolarów w spółkę Deliveroo, która zajmuje się dostawami zamówień ...

Bruksela na wojennej ścieżce z gigantami internetu

Największe firmy internetowe mają płacić 3 proc. daniny od obrotów. – Ale skoro płacimy ...

Dwie polskie firmy na prestiżowej liście ze SpaceX i Uberem

Innowacyjne spółki znad Wisły znalazły się na liście Lufthansa Innovation Hub. Ten think-thank, który ...

Polski chatbot w formule „zrób to sam” robi światową karierę

Polski startup stworzył rozwiązanie, po które sięgnęły przedsiębiorstwa od Słowacji przez Kenię po USA. ...

Producenci gier zarabiają na koronawirusie. Ale na giełdach rzeź

Od poniedziałku łączne wyceny giełdowych studiów stopniały o 3 miliardy złotych. Przedstawiciele firm twierdzą, ...