Kultowy pasjans Microsoft skończył 30 lat

Microsoft Solitaire, czyli Pasjans, skończył właśnie 30 lat. Koncern postanowił uczcić rocznice powstania popularnej gry.

Pasjans na komputery z Windows trafił po raz pierwszy 22 maja 1990 roku. Microsoft postanowił uczcić tę rocznicę w ramach Microsoft Solitaire Collection. Gracze zgarniają dodatkowe punkty i odblokowują specjalne tematyczne stoły i talie.

Microsoft dodaje Solitaire do systemów Windows od czasu Windows 3.0. Gra została napisana w 1989 roku przez stażystę Wesa Cherry’ego, a talię zaprojektowała graficzka i pionierka Macintosha Susan Kare.

CZYTAJ TAKŻE: Bill Gates odchodzi z Microsoftu

Pasjans to nie tylko rozrywka dla znudzonych pracowników biurowych, ale także sposób na zapoznanie się użytkownika z interfejsem graficznym, który 30 lat temu był dla wielu nowością i wykorzystywał takie techniki, jak przeciągnij-i-upuść.

Pasjans jest jednym z trzech najczęściej używanych programów Windows — wraz z Wordem i Excelem. Jest też uważany za ulubioną grę biurową pracowników oraz urzędników nie tylko w USA. W 2006 roku jeden z urzędników ratusza nowojorskiego stracił pracę po tym, jak ówczesny burmistrz Michael Bloomberg zauważył, że mężczyzna zamiast pracować układał pasjans.

Prawdopodobnie w Pasjans zagrało już ponad 100 mln osób na całym świecie. Co oznacza, że Pasjans to jedna z najpopularniejszych gier w historii. Według Microsoft co miesiąc gra w niego 35 mln osób na całym świecie.

CZYTAJ TAKŻE: „100 innowacji stulecia”. Polscy wizjonerzy komputerów

Od 2012 roku istnieje najnowsza wersja gry: Microsoft Solitaire Collection, zawierająca poza wersją podstawową także inne pasjanse: FreeCell, Spider, TriPeaks i Pyramid. Aplikacja dostępna jest za darmo na urządzenia z Windows, Androidem i iOS.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Głośniki z asystentem to hit. Tylko nie w Polsce

Asystenci głosowi przestali być wyłącznie ciekawostką i podbijają rynek. W 2018 r. popyt na ...

Satelity znajdują nawet przeciekające rury

Sektor kosmiczny to gwarantowany zwrot. Za każdą zainwestowaną złotówkę zarobimy 6–7 zł – zapewnia ...

Najnowsze dane o polskiej reklamie. Google i Facebook zacierają ręce

2,4 mld zł wydali reklamodawcy w polskim internecie w I półroczu tego roku – ...

Sklepy podnoszą ceny przed promocjami. Oto dowody

Wiele sklepów stricte internetowych i internetowych odnóg tradycyjnych potentatów celowo już wcześniej zaczyna podnosić ...

IFA 2019: Targowisko elektronicznej próżności

Rozwiązania smart home, smartfony, z tymi w technologii 5G, elektryczne jeździki i masa gadżetów ...