Telewizory będą tanieć. Co kupujemy?

Samsung

Odwołane Euro 2020 oraz olimpiada to dla firm kłopot, bo sprzęt chętnie z tej okazji kupowany jest już w magazynach. Żeby się go pozbyć, będą ciąć ceny.

To miał być dla producentów świetny rok – dwie duże imprezy sportowe to zawsze był impuls do zwiększonych zakupów. Nie dość, że zarówno Euro 2020, jak i letnią olimpiadę w Tokio odwołano, to jeszcze zamknięcie sklepów stacjonarnych na kilka tygodni mocno ograniczyło sprzedaż.

– Pod względem sprzedaży telewizorów w marcu i kwietniu pandemia przyniosła spadek rynku o około 20 proc. Maj przyniósł ożywienie, ale jeszcze za wcześnie, aby w pełni oceniać skutki otwarcia sklepów – mówi Grzegorz Stanisz, szef działu RTV w Samsung Electronics Polska.

CZYTAJ TAKŻE: Europejczycy wybierają coraz większe telewizory

TPV Technologies, znany z marki Philips TV, zanotował w trzech tygodniach maja wzrost sprzedaży telewizorów o 58 proc. – W trakcie epidemii wzrosło znaczenie sprzedaży w kanałach e-commerce. Według danych agencji Cyrek Digital od 13 marca do 3 kwietnia o 71 proc. wzrosła wartość sprzedanego sprzętu RTV i AGD na Allegro, a telewizorów aż o 100 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2019 r. – mówi Marcin Habzda, dyrektor zarządzający TPV Technologies.

– Z drugiej strony wielu Polaków przed zakupem wciąż woli obejrzeć sprzęt na żywo, zwłaszcza jeśli inwestuje w droższy produkt, dlatego otwarcie galerii handlowych 4 maja przełożyło się na poprawę sprzedaży – dodaje.

Allegro podaje, że w pierwszym kwartale 2020 r. sprzedało o 32 proc. więcej telewizorów niż w 2019. – Najchętniej kupujemy modele 55-calowe i większe. Te z funkcją Smart TV to 90 proc. kupowanych modeli, podobnie jest w przypadku rozdzielczości 4K ULTRA HD, którą posiada 50 proc. sprzedanych w ostatnim czasie telewizorów – podaje firma.

CZYTAJ TAKŻE: Znów czeka nas wielka wymiana telewizorów

Także inni sprzedawcy internetowi widzą zmianę; na serwisie Ceneo w maju zainteresowanie telewizorami wzrosło ponad 70 proc., w kwietniu było podobnie. – Ostatnie miesiące spędzaliśmy w domach, często również przed telewizorami. Wielu z nas dopiero wtedy zdało sobie sprawę, że posiada sprzęt, który nie pozwala korzystać z nowoczesnych form rozrywki – mówi Tomasz Jankowski, rzecznik Ceneo.

Producenci nie są tak optymistyczni jak w styczniu. Duże imprezy sportowe to impuls dla wielu do wymiany lub zakupu kolejnego telewizora.

– W ubiegłym roku w Polsce sprzedało się 2,1 mln telewizorów. W tym roku zakładaliśmy podobne wielkości, przy jednoczesnym wzroście wartościowym. Nasze wyniki będą nieco niższe, niż planowaliśmy na 2020 r. przed wybuchem pandemii, jednak nadal możemy liczyć na wzrost w porównaniu z 2019 r. – mówi dyrektor zarządzający TPV Technologies Polska.

Samsung podaje, że w 2016 r. w miesiącach, kiedy odbywały się duże imprezy sportowe, Polacy kupili ok. 530 tys. telewizorów w porównaniu z 460 tys. rok wcześniej

Samsung podaje, że w 2016 r. w miesiącach, kiedy odbywały się duże imprezy sportowe, Polacy kupili ok. 530 tys. telewizorów w porównaniu z 460 tys. rok wcześniej. W 2018 r. w analogicznym okresie było to 490 tys. w porównaniu z 450 tys. w 2017 r. – O ile w tym czasie w zależności od roku rynek rósł średnio ok. 12 proc., o tyle w kolejnych miesiącach odnotowywano już spadek dynamiki. Realnie rzecz biorąc, duże imprezy sportowe zazwyczaj przynoszą wzrost całorocznej sprzedaży o 2–3 proc. – mówi Grzegorz Stanisz.

CZYTAJ TAKŻE: Obraca się jak wiatrak. To przyszłość telewizorów?

Przy i tak spadającym rynku to jednak zawsze coś, a dodatkowo sprzęt już jest wyprodukowany i coś trzeba z nim będzie zrobić, zanim pojawią się nowsze modele. – Odwołanie dużych imprez, które tradycyjnie napędzają sprzedaż w segmencie RTV, z pewnością zdeterminuje nasze plany promocyjne w nadchodzących miesiącach. Przygotowujemy atrakcyjne oferty i specjalne akcje sprzedażowe, które zainspirują klientów do zakupów – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

To może być hit: Strumieniowanie gier i konsola od Google`a

Amerykański gigant internetowy chce już 19 marca zaskoczyć wszystkich fanów gier wideo. Czym? Przekonamy ...

Koronawirus miesza na giełdzie. CD Projekt więcej wart niż PZU

Po piątkowym odbiciu nie ma już śladu: kurs producenta gier zaczął tydzień od mocnych ...

Brexit: Skrajna prawica atakuje na Twitterze

Analiza 24 milionów tweetów na temat brexitu wykazała próby ingerowania w debatę ze strony ...

Elon Musk łączy mózg i komputer

Założyciel Tesli Elon Musk ogłosił, że inna jego firma Neuralink już niedługo stworzy pierwszą ...

Japoński guru z tajemniczą grą z Mikkelsenem. „Death Stranding” debiutuje 8 listopada

Przyjaźni się z reżyserem Guillermo Del Toro i z aktorem Madsem Mikkelsenem. Obaj pojawią ...

Koncerny z USA zabraniają policji używania ich technologii

Microsoft i Amazon zrezygnowały z przekazywania amerykańskiej policji swoich narzędzi do rozpoznawania twarzy w ...