Vivo rusza na podbój Europy – popularna w Chinach marka telefonów komórkowych debiutuje właśnie na pierwszych rynkach Starego Kontynentu. Producent wchodzi do Francji, Wlk. Brytanii, Niemiec oraz Włoch i Polski.
Jak podaje koncern, wtorkową premierę poprzedziły długie przygotowania związane m.in. z badaniem rynku i wywiadami z grupą 9 tys. respondentów w całej Europie. – Cieszymy się, że wchodzimy do Europy i możemy wprowadzić naszą pierwszą linię produktów – skomentował Denny Deng, wiceprezes Vivo i szef europejskiego oddziału firmy.
Koncern na międzynarodowym rynku pierwsze kroki stawiał w 2014 r. Dziś ma ponad 370 mln klientów na całym świecie. Centralę w naszym regionie ma w Dusseldorfie.
CZYTAJ TAKŻE: Król smartfonów jest Chińczykiem. Bardzo tajemniczym
Marka smartfonów Vivo powstała w 2011 r. na bazie doświadczeń, jakie założona w 1995 r. spółka zdobyła w obszarze produkcji telefonów stacjonarnych. Obecnie firma zajmuje drugie miejsce na chińskim rynku smartfonów, jest drugim pod względem wielkości dostawcą w Indiach oraz liderem rynku w Indonezji. W sumie działa w ponad 30 krajach. Globalny udział marki sięga 9 proc., przy czym pod względem rynku smartfonów 5G ma aż 13 proc., co daje jej trzecią pozycję na świecie.
Vivo posiada pięć fabryk (dwie w Chinach oraz po jednej w Bangladeszu, Indiach i Indonezji), a także dziewięć ośrodków badawczo-rozwojowych, które zatrudniają ponad 10 tys. pracowników. Koncern zasłynął m.in. jako pierwszy producent smartfona z wbudowanym chipsetem dźwięku Hi-Fi (model X1), czy autor najcieńszego telefon (X5Max). Firma wdrożyła również pioniersko (w modelu X20Plus UD) czytnik linii papilarnych w ekranie, co teraz prawdopodobnie stanie się standardem.
CZYTAJ TAKŻE: To będzie jesień smartfonów 5G. Nowe modele i ceny
Vivo to spółka z grupy BBK Electronics, która w portfolio ma takie marki smartfonów, jak Oppo, Realme i OnePlus. Dzięki swoim brandom BBK już wygryzło dla siebie 20 proc. światowej sprzedaży takich urządzeń, co uplasowało tę grupę przed potentatami jak Apple, Huawei czy Xiaomi.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.