Kolejny chiński producent smartfonów wchodzi do Polski

Pierwsze sieci 5G w Polsce to szybszy internet dla nielicznych
liloon/shutterstock

Vivo rusza na podbój Europy – popularna w Chinach marka telefonów komórkowych debiutuje właśnie na pierwszych rynkach Starego Kontynentu. Producent wchodzi do Francji, Wlk. Brytanii, Niemiec oraz Włoch i Polski.

Jak podaje koncern, wtorkową premierę poprzedziły długie przygotowania związane m.in. z badaniem rynku i wywiadami z grupą 9 tys. respondentów w całej Europie. – Cieszymy się, że wchodzimy do Europy i możemy wprowadzić naszą pierwszą linię produktów – skomentował Denny Deng, wiceprezes Vivo i szef europejskiego oddziału firmy.

Koncern na międzynarodowym rynku pierwsze kroki stawiał w 2014 r. Dziś ma ponad 370 mln klientów na całym świecie. Centralę w naszym regionie ma w Dusseldorfie.

CZYTAJ TAKŻE: Król smartfonów jest Chińczykiem. Bardzo tajemniczym

Marka smartfonów Vivo powstała w 2011 r. na bazie doświadczeń, jakie założona w 1995 r. spółka zdobyła w obszarze produkcji telefonów stacjonarnych. Obecnie firma zajmuje drugie miejsce na chińskim rynku smartfonów, jest drugim pod względem wielkości dostawcą w Indiach oraz liderem rynku w Indonezji. W sumie działa w ponad 30 krajach. Globalny udział marki sięga 9 proc., przy czym pod względem rynku smartfonów 5G ma aż 13 proc., co daje jej trzecią pozycję na świecie.

Vivo posiada pięć fabryk (dwie w Chinach oraz po jednej w Bangladeszu, Indiach i Indonezji), a także dziewięć ośrodków badawczo-rozwojowych, które zatrudniają ponad 10 tys. pracowników. Koncern zasłynął m.in. jako pierwszy producent smartfona z wbudowanym chipsetem dźwięku Hi-Fi (model X1), czy autor najcieńszego telefon (X5Max). Firma wdrożyła również pioniersko (w modelu X20Plus UD) czytnik linii papilarnych w ekranie, co teraz prawdopodobnie stanie się standardem.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie jesień smartfonów 5G. Nowe modele i ceny

Vivo to spółka z grupy BBK Electronics, która w portfolio ma takie marki smartfonów, jak Oppo, Realme i OnePlus. Dzięki swoim brandom BBK już wygryzło dla siebie 20 proc. światowej sprzedaży takich urządzeń, co uplasowało tę grupę przed potentatami jak Apple, Huawei czy Xiaomi.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Facebook budzi coraz większe kontrowersje

Wycieki danych, fałszywe konta, dezinformacje i mowa nienawiści – to miała być przeszłość. Internetowy ...

Dragon zacumował przy stacji kosmicznej. Sukces NASA i SpaceX

Statek Dragon z kosmonautami Douglasem Hurleyem i Robertem Behnkenem dotarł do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. ...

Możesz zarobić na przeglądarce

Przeglądarka Brave założona przez Brendana Eicha, byłego dyrektora generalnego Mozilli, umożliwi zarabianie na reklamach ...

Polskie projekty kosmiczne dostaną zastrzyk pieniędzy

NCBiR ogłosił start programu sektorowego pod nazwą „Szybka Ścieżka Kosmiczna”. Szybka Ścieżka dedykowana będzie ...

Centra przetwarzania danych mają nowego lidera

Krajowi i zagraniczni operatorzy szykują się do obsługi chmury publicznej. Nowy impuls daje państwowy ...

Księżycowy pył da kosmonautom tlen

Dzięki technologii brytyjskiej firmy być może ludzkość jest o krok od skolonizowania Księżyca. Metalysis ...