Kolejny chiński producent smartfonów wchodzi do Polski

Pierwsze sieci 5G w Polsce to szybszy internet dla nielicznych
liloon/shutterstock

Vivo rusza na podbój Europy – popularna w Chinach marka telefonów komórkowych debiutuje właśnie na pierwszych rynkach Starego Kontynentu. Producent wchodzi do Francji, Wlk. Brytanii, Niemiec oraz Włoch i Polski.

Jak podaje koncern, wtorkową premierę poprzedziły długie przygotowania związane m.in. z badaniem rynku i wywiadami z grupą 9 tys. respondentów w całej Europie. – Cieszymy się, że wchodzimy do Europy i możemy wprowadzić naszą pierwszą linię produktów – skomentował Denny Deng, wiceprezes Vivo i szef europejskiego oddziału firmy.

Koncern na międzynarodowym rynku pierwsze kroki stawiał w 2014 r. Dziś ma ponad 370 mln klientów na całym świecie. Centralę w naszym regionie ma w Dusseldorfie.

CZYTAJ TAKŻE: Król smartfonów jest Chińczykiem. Bardzo tajemniczym

Marka smartfonów Vivo powstała w 2011 r. na bazie doświadczeń, jakie założona w 1995 r. spółka zdobyła w obszarze produkcji telefonów stacjonarnych. Obecnie firma zajmuje drugie miejsce na chińskim rynku smartfonów, jest drugim pod względem wielkości dostawcą w Indiach oraz liderem rynku w Indonezji. W sumie działa w ponad 30 krajach. Globalny udział marki sięga 9 proc., przy czym pod względem rynku smartfonów 5G ma aż 13 proc., co daje jej trzecią pozycję na świecie.

Vivo posiada pięć fabryk (dwie w Chinach oraz po jednej w Bangladeszu, Indiach i Indonezji), a także dziewięć ośrodków badawczo-rozwojowych, które zatrudniają ponad 10 tys. pracowników. Koncern zasłynął m.in. jako pierwszy producent smartfona z wbudowanym chipsetem dźwięku Hi-Fi (model X1), czy autor najcieńszego telefon (X5Max). Firma wdrożyła również pioniersko (w modelu X20Plus UD) czytnik linii papilarnych w ekranie, co teraz prawdopodobnie stanie się standardem.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie jesień smartfonów 5G. Nowe modele i ceny

Vivo to spółka z grupy BBK Electronics, która w portfolio ma takie marki smartfonów, jak Oppo, Realme i OnePlus. Dzięki swoim brandom BBK już wygryzło dla siebie 20 proc. światowej sprzedaży takich urządzeń, co uplasowało tę grupę przed potentatami jak Apple, Huawei czy Xiaomi.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Indie wyślą w kosmos robota-kobietę

Indie planują wysłać w kosmos „kobiecego” robota humanoidalnego o nazwie Vyommitra. Bezzałogowa misja może ...

Pracownicy eBaya nękali dziennikarzy. Karaluchy i wieniec pogrzebowy

Sześciu byłych pracownikom platformy aukcyjnej eBay zostało postawionych w stan oskarżenia za nękanie autorów ...

Kosmiczny powrót Ameryki. Pierwszy taki lot od dekady

Po prawie dekadzie przerwy amerykańscy astronauci polecą w kosmos, startując z amerykańskiej ziemi. Na ...

Cyfrowy Polsat z potężną karą za Euro 2016

Za praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów działania Cyfrowego ...

Hollywood sięga po polski horror

Powstanie film na podstawie gry „Layers of Fear”, kultowej dla wielu fanów horroru gry ...