Roboty odkurzające to jedna z dynamiczniej rozwijających się kategorii małego AGD. Również w Polsce. Jak wynika z najnowszych danych DLF (autoryzowany importer i dystrybutor takich urządzeń) sprzedaż iRobota w naszym kraju przekroczyła właśnie pułap 500 tys. sztuk.
Amerykański producent w sumie dotąd na świecie sprzedał 30 mln robotów sprzątających. Na rynku taki sprzęt pod nazwą Roomba pojawił się już w 2002 r. Dwa lata później sprzęt zadebiutował w Polsce, jako zupełnie nowa kategoria produktowa.
CZYTAJ TAKŻE: Polacy mają dość prac domowych. Chcą robotów
Początkowo była to nisza – do 2010 r. iRobot sprzedał ok. 50 odkurzaczy. Później popyt wystrzelił. – W 2012 r. rynek tej kategorii produktowej wart był 3 mln zł, a szacujemy, że pod koniec br. będzie to już w granicach 400 mln zł. Kategoria robotów sprzątających stanowi wartościowo około 25 proc. całego rynku odkurzaczy w Polsce, a w ostatnim kwartale może sięgnąć 30 proc. – prognozuje Arkadiusz Grochowski, członek zarządu DLF.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.