Według najnowszych danych Digital TV Research, udział wpływów z tzw. serwisów OTT (wideo w sieci, od „over the top”) wzrośnie na świecie z 18 proc. w 2016 roku do aż 42 proc. w 2022 roku, a przychody z takich usług w tym czasie prawie się podwoją i dobiją do 83,4 mld dol.
Około połowy użytkowników płatnej telewizji będzie już wtedy abonować subskrypcyjne VoD.
Ponad połowa Polaków ogląda wideo online
Będzie to m.in. efekt ulepszania serwisów VoD, które w coraz większym stopniu stawiają na własne treści i coraz bardziej inwestują w technologie mające ułatwiać ludziom korzystanie z nich. Największy tego typu gracz na świecie, Netflix, właśnie podał, że liczba jego użytkowników na świecie sięga już 109 mln. W rzeczywistości użytkowników jest jeszcze więcej, bo profili pozakładanych na kontach (np. dla poszczególnych członków rodzin) jest już 250 mln.
Ilu z tych użytkowników pochodzi z Polski, Netflix nie podaje. Maria Ferrera, wiceprezes firmy w rejonie EMEA odpowiedzialna za rozwój biznesu, mówi jednak „Rz”: – Polska jest jednym z rynków, na których jesteśmy teraz bardzo mocno skupieni i sporo będzie tu się u nas działo w przyszłym roku, jeśli chodzi o rozwijanie naszego biznesu.